Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 8 gevonden artikelen
 
 
  From performance management to capacity-building: an escape from the cul de sac?
 
 
Titel: From performance management to capacity-building: an escape from the cul de sac?
Auteur: Storey, Anne
Verschenen in: The curriculum journal
Paginering: Jaargang 15 (2004) nr. 3 pagina's 207-218
Jaar: 2004-11
Inhoud: This article examines the many critiques of educational policies concerning the National Curriculum and the standards and testing regimes for pupils and teachers associated with it. It goes on to suggest that there is a danger of educational researchers and policy-makers arguing themselves into a cul de sac where an unproductive stand-off may prevail. It is argued that a more productive way forward is to be found in a focus on the 'capacity-building' of teachers using formative assessment and double-loop learning as the basis for action. This will present a challenge for teachers as well as for policy-makers.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland