Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 13 gevonden artikelen
 
 
  INDIVIDUALIZATION AND DIVERSITY: ANTECEDENTS TO INSTITUTIONAL EFFECTIVENESS
 
 
Titel: INDIVIDUALIZATION AND DIVERSITY: ANTECEDENTS TO INSTITUTIONAL EFFECTIVENESS
Auteur: Burley, Hansel
Verschenen in: Community college journal of research and practice
Paginering: Jaargang 20 (1996) nr. 1 pagina's 75-85
Jaar: 1996
Inhoud: If the institutional goal or reality, unintended or otherwise, is cultural diversity, then institutional response must go beyond a curriculum that transmits culture (core curriculum) and beyond one that transforms culture (multiculturalism) to one that enhances individual differences. Successful student learning is a complex process rooted in each student's perception and response to the institutional context. The effective institutional response must be to address and shape perceptions of and response to what at-risk students may perceive as a hostile environment. The test of success is improved academic performance. It is the purpose of this paper to discuss the problems of minorities in higher education and present selected effective strategies based on John Ogbu's research.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland