Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 12 gevonden artikelen
 
 
  MEETING STUDENT OUTCOMES ACCOUNTABILITY MANDATES: THE INSTITUTIONAL RESEARCH APPROACH
 
 
Titel: MEETING STUDENT OUTCOMES ACCOUNTABILITY MANDATES: THE INSTITUTIONAL RESEARCH APPROACH
Auteur: Clagett, Craig A.
Verschenen in: Community college journal of research and practice
Paginering: Jaargang 15 (1991) nr. 2 pagina's 175-186
Jaar: 1991-04
Inhoud: Many states now require student outcomes assessment in mandated accountability reports. Assessment techniques such as standardized testing, curriculum-embedded faculty assessment, and portfolio evaluation can be complex and costly. This article describes how an institutional-research based approach to accountability reporting evolved in response to Maryland's accountability requirements. Specific examples of how institutional research data were applied to the development of accountability plan objectives are described. The article concludes by identifying several issues still to be resolved in utilizing this approach.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland