Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
 
  PRE- AND POST-ENROLLMENT FACTORS ASSOCIATED WITH ACHIEVEMENT IN TECHNICAL POSTSECONDARY SCHOOLS
 
 
Titel: PRE- AND POST-ENROLLMENT FACTORS ASSOCIATED WITH ACHIEVEMENT IN TECHNICAL POSTSECONDARY SCHOOLS
Auteur: Taube, Sylvia R.
Taube, Paul M.
Verschenen in: Community college journal of research and practice
Paginering: Jaargang 14 (1990) nr. 2 pagina's 93-99
Jaar: 1990-04
Inhoud: The effects of pre- and post-enrollment factors on technical post-secondary school achievement were analyzed using data collected from a well-known accredited technical college in the south. The results indicated that high school diploma type, gender, race, absences, performance expectations and entrance exam scores were good predictors of initial achievement. Second-quarter achievement was predicted by student work hours, gender, diploma type, initial achievement and student goal commitment. With the exception of GEDs, no evidence was found for poorer achievement among nontraditional students.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland