Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 28 van 245 gevonden artikelen
 
 
  Audience reactions to the use of direct and personal disparaging humor in informative public address
 
 
Titel: Audience reactions to the use of direct and personal disparaging humor in informative public address
Auteur: Hackman, Michael Z.
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 5 (1988) nr. 2 pagina's 126-130
Jaar: 1988-12
Inhoud: In this study 126 subjects were exposed to one of three versions of a speech on “Effective Listening.” In one version no humor was added to the speech. In the other versions examples of direct and personal self and other-disparaging humor were included in the presentation. Subjects rated the message and the message source on a number of dependent variables. Data, in general, suggest that those speakers who use direct and personal disparaging humor of any kind are rated as having a better sense of humor than those speakers who use no humor. Further, the use of self-disparaging humor serves to reduce ratings of expertness while the use of other-disparaging humor produced lower ratings of character.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 28 van 245 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland