Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 27 van 245 gevonden artikelen
 
 
  Audience perceptions of strong female characters on television
 
 
Titel: Audience perceptions of strong female characters on television
Auteur: Oppenheimer, Bonnie
Goodman, Mark
Adams-Price, Carolyn
Codling, Jim
Coker, Jill Davis
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 20 (2003) nr. 2 pagina's 161-172
Jaar: 2003
Inhoud: Scholars have criticized television networks for the weak roles assigned to actresses. Women's roles are evolving. This study examined audience reactions to strong female characters on five prime time television shows. The study measured whether the sex or race of the viewers influenced their perceptions of the masculinity or femininity of the characters. The participants saw the characters as slightly more feminine than masculine. Women were more accepting than men of the powerful female characters. African Americans related better to the strong characters than did Caucasian Americans. These results should encourage producers to expand the breadth of roles for women characters.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 27 van 245 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland