Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 84 van 216 gevonden artikelen
 
 
  Education or Training? Changes in vocational teachers' conceptions of their work
 
 
Titel: Education or Training? Changes in vocational teachers' conceptions of their work
Auteur: Heikkinen, Anja
Verschenen in: Cambridge journal of education
Paginering: Jaargang 27 (1997) nr. 3 pagina's 405-423
Jaar: 1997-11
Inhoud: The introduction briefly characterises the recent situation in Finnish vocational education, in order to highlight the relevance and function of my own historical and critical research project on changes in vocational teachers' conceptions of their work. In the second section reasons are given why teachers should be of special interest and what is meant by 'vocational teachers', explaining the methodological starting points and basic research questions in my project. Thirdly, some examples are given from the oral history part of the project relating to post-war development in Finnish vocational education. In the final section some lessons, both substantial and methodological, learnt thus far, which seem important in continuing the project are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 84 van 216 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland