Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Positivism, Structurationism and the Differentiation-Polarisation Theory: a reconsideration of Shilling's novelty and primacy thesis
 
 
Titel: Positivism, Structurationism and the Differentiation-Polarisation Theory: a reconsideration of Shilling's novelty and primacy thesis
Auteur: Abraham, John
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 15 (1994) nr. 2 pagina's 231-241
Jaar: 1994
Inhoud: This paper critically assesses Chris Shilling's claims that structuration theory provides a new and important direction for sociology of education. That assessment is conducted with particular reference to the long-standing research programme in the sociology of education, known as the differentiation-polarisation theory (d-p). The plausibility of the claim that d-p is positivist is examined, and the extent to which d-p meets the supposed inadequacies of sociology of education allegedly exposed by structuration theory is investigated. It is concluded that the novelty and importance of structuration theory for sociology of education and a fortiori education policy remains unproven.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland