Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Making 'Hope Practical' Rather than 'Despair Convincing': feminist post-structuralism, gender reform and educational change
 
 
Titel: Making 'Hope Practical' Rather than 'Despair Convincing': feminist post-structuralism, gender reform and educational change
Auteur: Kenway, Jane
Willis, Sue
Blackmore, Jill
Rennie, Leonie
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 15 (1994) nr. 2 pagina's 187-210
Jaar: 1994
Inhoud: This paper explores the work and effects of gender reform in schools through the use of feminist post-structuralist theory. Focusing on the discourses designed to enhance girls' post-school options, it examines the ways in which teachers and students, particularly girls, write, read and rewrite these discourses and on the basis of this suggests some new directions for researching, theorising and practicing gender reform in schools. In particular, it raises questions about the ways in which feminist pedagogies in schools deal with the female body, difference, pleasure and pain.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland