Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Gender, Influence and Resistance in School
 
 
Titel: Gender, Influence and Resistance in School
Auteur: Ohrn, Elisabet
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 14 (1993) nr. 2 pagina's 147-158
Jaar: 1993
Inhoud: Taking as a point of departure the prominent position of boys in the classroom as demonstrated in previous research, this paper discusses girls' ways for gaining influence and control in school. Drawing upon an empirical study of gender patterns in student-teacher interactions in Swedish schools, various scripts to counter powerkssness are illustrated and discussed. It is argued that the features of these scripts, i.e. these ways of attempting to influence and control, are to be related to societal and institutional gender expectations as well as to indwiduals' and groups' actual situations and experiences. It is suggested that girls' scripts to counter powerkssness differ from boys', in so far as they concern different dimensions.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland