Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 14 gevonden artikelen
 
 
  How Does Children's Talking Encourage the Structure of Writing?
 
 
Titel: How Does Children's Talking Encourage the Structure of Writing?
Auteur: Conlan, Kathleen
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 21 (1995) nr. 3 pagina's 405-412
Jaar: 1995-06
Inhoud: Action research is used in this article as a means of discovering the possibilities of extending language development opportunities for children of 4 and 5 years just beginning their education in 'English'. It is a reflective and detailed account of the strategies used to encourage the children to talk firstly, and then to write in a fuller more comprehensive manner using extended phrases and sentences. Different methods are used but in particular the use of story telling, questioning and drama are employed. Issues that emerge from the situation are explored and actions are evaluated. The account is self-critical and self-evaluative and indicates the need for the teacher to be responsive to individual pupil needs.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland