Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 14 van 14 gevonden artikelen
 
 
  Towards a Collaborative Approach to Teacher Empowerment
 
 
Titel: Towards a Collaborative Approach to Teacher Empowerment
Auteur: Lally, Vic
Scaefe, Jon
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 21 (1995) nr. 3 pagina's 323-338
Jaar: 1995-06
Inhoud: This paper outlines a project based on an approach to teacher empowerment through collaborative action research. Using accounts from teachers involved in the project, the conditions necessary for the development of collegiality on in-service courses are explored. The nature and significance of agenda setting and ways of introducing tools for empowerment are described. The use of collaborative autobiography (CA), interpersonal process recall (1PR) and a general supervisory framework (GSF) are analysed in detail. The paper concludes with comment on the extent to which teachers are empowered by these tools to reconstruct the complex relationships between power, knowledge, ideology and schooling which dominate much of their working lives.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 14 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland