Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Proof Practices and Constructs of Advanced Mathematics Students
 
 
Titel: Proof Practices and Constructs of Advanced Mathematics Students
Auteur: Coe, Robert
Ruthven, Kenneth
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 20 (1994) nr. 1 pagina's 41-53
Jaar: 1994
Inhoud: Proof has traditionally been seen as an important aspect of the advanced mathematics curriculum. The study reported here examines the proof practices and constructs of a group of students educated within a 'post-Cockcroft' mathematics curriculum. It finds that although, in the spirit of the reformed curriculum, students are actively involved in developing mathematical ideas, this is within a restricted mode in which ideas of enquiry have become largely instrumentalised. In particular, validation is primarily and predominantly empirical, and there is little concern for illumination and systematisation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland