Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
 
  An Empirical Method of Assessing Topic Familiarity in Reading Comprehension Research
 
 
Titel: An Empirical Method of Assessing Topic Familiarity in Reading Comprehension Research
Auteur: Spyridakis, Jan H.
Wenger, Michael J.
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 17 (1991) nr. 4 pagina's 353-360
Jaar: 1991
Inhoud: While numerous studies have shown that prior knowledge and topic familiarity affect comprehension and usability of a text, few researchers account for readers' topic familiarity in studies that investigate other reading comprehension variables. This research note briefly reviews the literature on the effect of prior knowledge and text familiarity on document comprehension and usability and discusses current methods for assessing subjects' topic familiarity. An empirically based method for effectively assessing subjects' topic familiarity is presented.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland