Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Teaching as Exposure: the case of good practice in junior school history
 
 
Titel: Teaching as Exposure: the case of good practice in junior school history
Auteur: Knight, Peter
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 17 (1991) nr. 2 pagina's 129-140
Jaar: 1991
Inhoud: In order to master the English National Curriculum for history it is a necessary, but not a sufficient, condition that children be exposed to history topics. However, a study of 28 teachers who were reckoned to be skilled at teaching history in Key Stage 2 suggests that only the necessary condition prevails. What are the implications for the development of history teaching in Key Stage 2 if skilled teachers work on the assumption that 'doing' a topic is sufficient, when the curriculum prescribes a set of domain-specific objectives?
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland