Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
 
  School Administrators Write About Burnout: individual and organisational implications
 
 
Titel: School Administrators Write About Burnout: individual and organisational implications
Auteur: Sarros, James C.
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 14 (1988) nr. 2 pagina's 175-190
Jaar: 1988-06
Inhoud: This qualitative study examined work situations contributing to burnout as identified by over 120 school-based administrators in a large Western Canadian separate school district. Both organisational and individual features such as interpersonal relationships, work load, and need for recognition contributed differentially to each form of burnout as defined by Maslach & Jackson (1981a, b). The findings suggest that an improvement in human relations and time management skills, and increased positive feedback could promote self-esteem and lessen experiences of burnout in school administrators. In addition, future research may examine the idiosyncratic nature of school organisations as a potential influence on the severity and typology of administrator burnout.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland