Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 64 van 143 gevonden artikelen
 
 
  Gender Integration in the Infant Classroom: a case study
 
 
Titel: Gender Integration in the Infant Classroom: a case study
Auteur: Jacklin, Angela
Lacey, Colin
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 23 (1997) nr. 5 pagina's 623-639
Jaar: 1997-12
Inhoud: This article is about gender association in the primary classroom and organisational strategies which may influence gender integration. It reports the findings of a small-scale research project which explored the effects of a classroom innovation. Implemented by a class teacher, the innovation was designed to promote gender equality. The effects of strategies to increase gender integration in the infant classroom are discussed in relation to cross-gender friendships as well as gender differentiation between subjects. The article argues that the way a teacher organises groups in the classroom can be an influential factor in the degree of gender integration which occurs.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 64 van 143 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland