Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 14 van 52 gevonden artikelen
 
 
  Action learning set meetings: getting started by 'checking in'
 
 
Titel: Action learning set meetings: getting started by 'checking in'
Auteur: Hughes, Mark
Bourner, Tom
Verschenen in: Action learning
Paginering: Jaargang 2 (2005) nr. 1 pagina's 89-95
Jaar: 2005-04
Inhoud: This account of practice is about starting action learning set meetings. It focuses on a process sometimes known as the 'check-in'. The paper is based upon the experience of one of the authors (Mark). It raises questions about the contribution of the check-in to an action learning set meeting and whether the checking-in process has a role in extending the ethos of action learning to other social situations. The paper concludes that the check-in serves four main roles: personal contextualisation, helping set members to step out of their professional roles, as an orientation ritual and as a means of enhancing empathy. It also concludes that checking in has a potential contribution to make to other forms of meetings and this contribution may be relevant to the broader action learning community.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 14 van 52 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland