Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Coordination Strategies for Production and Marketing in a Functionally Decentralized Firm
 
 
Titel: Coordination Strategies for Production and Marketing in a Functionally Decentralized Firm
Auteur: Freeland, James R.
Verschenen in: IIE transactions
Paginering: Jaargang 12 (1980) nr. 2 pagina's 126-132
Jaar: 1980-06-01
Inhoud: This paper analyzes a single period mathematical model which allows marketing to choose prices and promotion strategies and allows production to choose production levels in an autonomous manner. The type and manner of information which must be known in order to find the joint optimum is presented, and an analysis of the effects of using incomplete information on the overall solution is given. An iterative scheme whereby production and marketing discover the correct information is presented.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland