Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 13 van 14 gevonden artikelen
 
 
  The meaning of autonomy in early childhood teacher education
 
 
Titel: The meaning of autonomy in early childhood teacher education
Auteur: Castle, Kathryn
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 25 (2004) nr. 1 pagina's 3-10
Jaar: 2004
Inhoud: The term autonomy has multiple meanings based on diversity in theoretical views in current educational literature. Examples are given of multiple meanings of autonomy, and comparisons are made to the Piagetian view of autonomy as self-regulation implying separateness within community. A case is made for the relevance of autonomy as an educational aim. Implications are drawn for autonomy as an aim for early childhood teacher education based on a Piagetian view of autonomy.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 13 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland