Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 14 gevonden artikelen
 
 
  Reflections on a post September 11 student-led project: Teaching strategies that foster tolerance and emotional coping
 
 
Titel: Reflections on a post September 11 student-led project: Teaching strategies that foster tolerance and emotional coping
Auteur: Gilliard, Jennifer L.
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 25 (2004) nr. 1 pagina's 79-84
Jaar: 2004
Inhoud: Sixteen preservice teachers participated in a service-learning project to build tolerance in the community as a result of their desire to do something or to make a difference after the terrorist attacks of September 11, 2001. Student reflection papers revealed an increase in student tolerance and feelings of competence after participating in the project. Student-led project work enabled students to direct their own learning, reflect on feelings about terrorism and tolerance, participate in collaborative relationships and make a contribution to campus and community life. Advocacy and mentoring are discussed as key teaching strategies for replicating project outcomes. © 2004 Published by Elsevier Inc.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland