Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
 
  “This is what democracy looks like!”: Strengthening advocacy in neoliberal times
 
 
Titel: “This is what democracy looks like!”: Strengthening advocacy in neoliberal times
Auteur: Swadener, Beth Blue
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 24 (2003) nr. 2 pagina's 135-141
Jaar: 2003
Inhoud: Drawing from an array of theoretical and experiential sources ranging from policy studies to ethnographies, this essay frames a number of public policy issues related to children, families, and early childhood education. These issues provide a brief genealogy of multiple contexts in which early childhood teacher education operates in the United States. Issues addressed include: welfare reform, “No Child Left Behind” legislation, the crimi-nalization of children, language policies, and recently proposed changes in Head Start. The author draws from her teaching, research, and community organizing experiences to recommend ways to strengthen public policy awareness and advocacy engagement in the field of early childhood teacher education.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland