Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Mathematics Anxiety In Preservice Elementary School Teachers
 
 
Titel: Mathematics Anxiety In Preservice Elementary School Teachers
Auteur: Unglaub, Kathye W.
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 18 (1997) nr. 1 pagina's 68-74
Jaar: 1997
Inhoud: Mathematics anxiety is a condition that exists in many children and adults. Studies (Bulmahn & Young, 1982, Kelly & Tomhave, 1985) have indicated that about 10% of all preservice elementary school teachers have mathematics anxiety. The author verified this statistic in a research study conducted by Basta & Unglaub (1994). In fact, with the particular sample used in the 1994 study (79 preservice elementary school teachers) the number of high mathematics anxious rose to 11.4% based on the Mathematics Anxiety Rating Scale (Suinn, 1972).
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland