Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Evaluation of an upper extremity student-role functioning scale using item response theory
 
 
Titel: Evaluation of an upper extremity student-role functioning scale using item response theory
Auteur: Lacey L. Schmidt
Benjamin C. Amick III
Jeffrey N. Katz
Barbara B. Ellis
Verschenen in: Work
Paginering: Jaargang 19 (2002) nr. 2 pagina's 105-116
Jaar: 2002-12-04
Inhoud: Millions of workers suffer from upper extremity (musculoskeletal) disorders. Many of these workers are predisposed to upper extremity musculoskeletal disorders because of early exposure to ergonomic risks as students. Computer usage for four or more hours remains the greatest risk for upper extremity musculoskeletal disorders for workers and students alike. Developing preventative methods to reduce student exposure, and thus protect future workers from upper extremity musculoskeletal disorders later in life, requires an appropriate measure for upper extremity musculoskeletal disorder prevalence and related limitations for student functioning. Item response theory analysis was used to evaluate and further develop a upper extremity functioning scale for the student role.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland