Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 27 van 59 gevonden artikelen
 
 
  Inter-Organizational Ethical Perceptions and Buyer-Seller Relationships
 
 
Titel: Inter-Organizational Ethical Perceptions and Buyer-Seller Relationships
Auteur: Swanson, Scott R.
Kelley, Scott W.
DorschM, Michael J.
Verschenen in: Journal of business-to-business marketing
Paginering: Jaargang 4 (1998) nr. 2 pagina's 3-31
Jaar: 1998-03-25
Inhoud: This study investigates the relationships among customer orientation of salespeople, the inter-organizational ethical perceptions of purchasing agents in the form of ethical profiles, and buyer-seller relationships. The results of this investigation indicate: (1) purchasing agents' perceptions of the customer orientation of salespeople are related to several dimensions of the ethical profile of the vendor's organization, and (2) dimensions of the vendor's ethical profile are associated with the opportunism of purchasing agents, and their levels of perceived trust and relationship satisfaction. Managerial and research implications are included.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 27 van 59 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland