Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
 
  The politics, ethics and diplomacy of reporting educational evaluation
 
 
Titel: The politics, ethics and diplomacy of reporting educational evaluation
Auteur: Parsons, Carl
Verschenen in: Evaluation & research in education
Paginering: Jaargang 4 (1990) nr. 3 pagina's 147-154
Jaar: 1990
Inhoud: To be effective in any formative sense, evaluation has to be received, acknowledged and acted upon. Numerous writers have dealt with the politics of evaluation and the ethics of evaluation. This paper introduces the notion of audience sensitivity and the 'payability' of the evaluation report. In particular it explores the tensions amongst the three demands for confidentiality, the right to know and palatability. A number of practical dilemmas, most drawn from experience, are presented to highlight the need for sensitive decision-making and compromise if the potential beneficial impact of the evaluation is to be maximised.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland