Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
 
  The use of a conceptual change model and mixed language strategy for remediating misconceptions on air pressure
 
 
Titel: The use of a conceptual change model and mixed language strategy for remediating misconceptions on air pressure
Auteur: Rollnick, Marissa
Rutherford, Margaret
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 15 (1993) nr. 4 pagina's 363-381
Jaar: 1993-07
Inhoud: This paper follows an earlier one which reported the ideas held by African primary school teachers on air and air pressure (Rollnick and Rutherford 1990). It describes an intervention carried out to remediate the misconceptions on air and air pressure held by primary school teacher trainees in Swaziland (N=145). Both language and conceptual change strategies were used in the intervention and it was found that the use of a mixed language strategy was most effective in alleviating misconceptions, but not necessarily in replacing them with scientific conceptions. The use of conceptual change strategies was also found to be effective in some instances.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland