Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 18 van 19 gevonden artikelen
 
 
  Synthesizing Short Run Production and Marketing Decisions
 
 
Titel: Synthesizing Short Run Production and Marketing Decisions
Auteur: Welam, Ulf Peter
Verschenen in: IIE transactions
Paginering: Jaargang 9 (1977) nr. 1 pagina's 53-62
Jaar: 1977-03-01
Inhoud: Marketing mix decisions influence the demand for a firm's products, but most production-smoothing models treat forecast demand as an exogenous quantity. Here a model for evaluating the benefits of a closer coordination of short-run production and marketing decisions is presented. Ease of implementation in a typical functionally organized firm was a key consideration in the specific design of this model. Numerous experiments have been run and a few typical results are discussed in this paper.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 18 van 19 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland