no |
title |
author |
magazine |
year |
volume |
issue |
page(s) |
type |
1 |
Activiteiten met senioren
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
11 |
p. 8-10 |
article |
2 |
'Als je aan mijn kind komt, kom je aan mij'
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
11 |
p. 10-12 |
article |
3 |
Als ouders zich ongewenst gedragen
|
Velsink, Marianne |
|
2017 |
|
11 |
p. 30-31 |
article |
4 |
Atelierista Mirja van der Bijl: ' Maak zijpaadjes in je hersenen'
|
Weterings, Annet |
|
|
|
11 |
p. 24-27 |
article |
5 |
Babygebaren: Doen!
|
|
|
2016 |
|
11 |
p. 23 |
article |
6 |
Baby & onderzoek
|
|
|
2016 |
|
11 |
p. 24 |
article |
7 |
Baby Ravi wordt gendervrij opgevoed
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
11 |
p. 16-18 |
article |
8 |
Ben Jij al future proof?
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
11 |
p. 28-29 |
article |
9 |
Combibaan heeft toekomst
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
11 |
p. 36-37 |
article |
10 |
Contact leggen met elkaar
|
Steffens, Weija |
|
2017 |
|
11 |
p. 32-33 |
article |
11 |
' Coronamaatregelen druisen in tegen alles waar ik als pedagogisch professional voor sta'
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
11 |
p. 24-26 |
article |
12 |
De Imme experimenteert met een week zonder speelgoed
|
Overduin, Carla |
|
|
|
11 |
p. 18-20 |
article |
13 |
Denise Rondeel pedagogisch professional van het jaar!
|
Kuipers, Sanne |
|
|
|
11 |
p. 8-9 |
article |
14 |
De wereld leren begrijpen met theater
|
Bussel, Marielle van |
|
2019 |
|
11 |
p. 12-13 |
article |
15 |
‘Deze kinderen hebben extra positieve aandacht nodig’
|
van Bussel, Mariëlle |
|
|
|
11 |
p. 28-29 |
article |
16 |
Dit willen wij
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
11 |
p. 15 |
article |
17 |
Dit willen wij
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
11 |
p. 15 |
article |
18 |
Dit willen wij
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
11 |
p. 13 |
article |
19 |
Dit willen wij
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
11 |
p. 11 |
article |
20 |
Doe meer met boeken
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
11 |
p. 28 |
article |
21 |
Dossier
|
Velsink, Marianne |
|
2016 |
|
11 |
p. 20-22 |
article |
22 |
Een fijne start voor kind en ouder
|
Steffens, Weija |
|
|
|
11 |
p. 8-10 |
article |
23 |
Een koortslip in de kinderopvang: Gevaarlijk?
|
Velsink, Marianne |
|
2018 |
|
11 |
p. 27 |
article |
24 |
Elke dag een nieuw verhaal
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
11 |
p. 28-29 |
article |
25 |
Filosoferen op de BSO: ‘Eindelijk gaat het eens om wat wij vinden!’
|
Leeuwen, Astrid Van |
|
2017 |
|
11 |
p. 16-17 |
article |
26 |
Frutselen of rondrennen?
|
Roos, Lilian |
|
2016 |
|
11 |
p. 36-37 |
article |
27 |
Geniaal
|
Vroom, Marike |
|
2018 |
|
11 |
p. 3 |
article |
28 |
Gespot
|
|
|
2016 |
|
11 |
p. 38 |
article |
29 |
Gespot
|
Schaeffer, Susan |
|
|
|
11 |
p. 38 |
article |
30 |
Gespot
|
Bohn Stafleu van Loghum, |
|
2017 |
|
11 |
p. 38 |
article |
31 |
Gespot
|
|
|
2018 |
|
11 |
p. 38 |
article |
32 |
Gespot
|
|
|
2019 |
|
11 |
p. 38 |
article |
33 |
Gespot
|
Schaeffer, Susan |
|
|
|
11 |
p. 38 |
article |
34 |
Gespot
|
Schaeffer, Susan |
|
|
|
11 |
p. 38 |
article |
35 |
Gezonde Kinderopvang
|
Laport, Paul |
|
|
|
11 |
p. 39 |
article |
36 |
Griefel mee! Stress verminderen bij jonge kinderen
|
Berg, Femke van den |
|
2019 |
|
11 |
p. 14-15 |
article |
37 |
Groenten eten op de bso is kinderspel
|
Mensen, Phaedra |
|
|
|
11 |
p. 30-31 |
article |
38 |
Heeft breed inzetbare medewerker de toekomst?
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
11 |
p. 18-19 |
article |
39 |
Herken TOS!
|
Noordzij, Frida |
|
2019 |
|
11 |
p. 24-26 |
article |
40 |
' Het is tijd voor een inhaalslag'
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
11 |
p. 14-17 |
article |
41 |
Het noodlot van Badú en Amba
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
11 |
p. 36-37 |
article |
42 |
Hij, zij of het?
|
van rijn, Inge |
|
|
|
11 |
p. 12-14 |
article |
43 |
Hoe help je een kind daarbij?
|
Roos, Lilian |
|
|
|
11 |
p. 20-22 |
article |
44 |
Hoe help je een kind met een trauma?
|
Overduin, Carla |
|
|
|
11 |
p. 20-21 |
article |
45 |
Hou van hout
|
Overduin, Carla |
|
|
|
11 |
p. 35 |
article |
46 |
'Ieder kind mag zijn eigen tempo hebben'
|
Kluijver, Brenda |
|
|
|
11 |
p. 19 |
article |
47 |
‘Ik denk dat uw kind autisme heeft’
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
11 |
p. 34-35 |
article |
48 |
Ik wil die hebben!
|
Gerritsen, Dorien |
|
2016 |
|
11 |
p. 39 |
article |
49 |
‘Ik zag bange kinderen weer vrolijk worden’
|
Velsink, Marianne |
|
2016 |
|
11 |
p. 28-29 |
article |
50 |
In Dialoog met de pedagoog
|
Rijn, Inge van |
|
2018 |
|
11 |
p. 29 |
article |
51 |
In dialoog met de pedagoog
|
Rijn, Inge van |
|
2019 |
|
11 |
p. 23 |
article |
52 |
In Dialoog met de pedagoog
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
11 |
p. 35 |
article |
53 |
In Dialoog met de pedagoog
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
11 |
p. 27 |
article |
54 |
Is dit kind Hoogbegaafd?
|
Rijn, Inge Van |
|
2018 |
|
11 |
p. 20-22 |
article |
55 |
‘Is het voor een jongen of een meisje?’
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
11 |
p. 22 |
article |
56 |
Kids actief
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
11 |
p. 30-31 |
article |
57 |
Kids actief 8+
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
11 |
p. 32 |
article |
58 |
Kijk een baby!
|
|
|
2016 |
|
11 |
p. 25 |
article |
59 |
Kinderboeken
|
Kamp, Iris |
|
2016 |
|
11 |
p. 27 |
article |
60 |
Kinder boeken
|
Kamp, Iris |
|
|
|
11 |
p. 23 |
article |
61 |
Kinderboeken
|
Kamp, Iris |
|
2017 |
|
11 |
p. 23 |
article |
62 |
Kinder boeken
|
Kamp, Iris |
|
2018 |
|
11 |
p. 35 |
article |
63 |
Kinderboeken
|
Kamp, Iris |
|
2019 |
|
11 |
p. 35 |
article |
64 |
Kinder boeken
|
Kamp, Iris |
|
|
|
11 |
p. 29 |
article |
65 |
Kinderboeken
|
Kamp, Iris |
|
|
|
11 |
p. 23 |
article |
66 |
' Kinderopvang is broedplaats voor burgerschap'
|
van Asperen, Sophie |
|
|
|
11 |
p. 14-15 |
article |
67 |
Kinder yoga
|
|
|
2018 |
|
11 |
p. 28 |
article |
68 |
Kinder yoga
|
Smit, Marjolein |
|
2019 |
|
11 |
p. 27 |
article |
69 |
Kort en krachtig
|
Velsink, Marianne |
|
2016 |
|
11 |
p. 4-6 |
article |
70 |
Kort en krachtig
|
Velsink, Marianne |
|
2017 |
|
11 |
p. 4-7 |
article |
71 |
Kort en krachtig
|
Velsink, Marianne |
|
2018 |
|
11 |
p. 4-7 |
article |
72 |
Kort en krachtig
|
Jansen, Rhijja |
|
2019 |
|
11 |
p. 4-7 |
article |
73 |
Lelijke Truien Dag
|
Overduin, Carla |
|
|
|
11 |
p. 34 |
article |
74 |
Love hurts…
|
|
|
2018 |
|
11 |
p. 23 |
article |
75 |
Lust ik niet! Zo ga je om met moeilijke eters
|
Vondermans, Christel |
|
2019 |
|
11 |
p. 16-18 |
article |
76 |
Maak gebruik van elkaars expertise
|
Bussel, Mariëlle Van |
|
2017 |
|
11 |
p. 10-11 |
article |
77 |
Maatwerk voor elk kind
|
Jansen, Bert |
|
|
|
11 |
p. 13 |
article |
78 |
Mannen
|
Vroom, Marike |
|
2017 |
|
11 |
p. 3 |
article |
79 |
Mannenpraat
|
Manny, Mark |
|
2016 |
|
11 |
p. 19 |
article |
80 |
Mannen voor de broodnodige balans
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
11 |
p. 24-27 |
article |
81 |
Mentor in de opvang
|
Roos, Lilian |
|
2017 |
|
11 |
p. 20-22 |
article |
82 |
'Met die ouders ben ik echt uitgepraat'
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
11 |
p. 36-37 |
article |
83 |
Mijn geluksmoment
|
Have, Elzemiek ten |
|
2016 |
|
11 |
p. 18 |
article |
84 |
Mijn locatie
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
11 |
p. 29 |
article |
85 |
Mijn locatie
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
11 |
p. 17 |
article |
86 |
Mijn locatie
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
11 |
p. 31 |
article |
87 |
Mijn locatie
|
Overduin, Carla |
|
|
|
11 |
p. 31 |
article |
88 |
Niet mee eens
|
Jansen, Bert |
|
2019 |
|
11 |
p. 19 |
article |
89 |
Nieuwe diplomalijst voors & tegens
|
Velsink, Marianne |
|
2018 |
|
11 |
p. 30-31 |
article |
90 |
Om ouders te inspireren met gezonde voeding
|
Velsink, Marianne |
|
2016 |
|
11 |
p. 33 |
article |
91 |
Op naar de basisschool
|
Bussel, MariëLle Van |
|
2016 |
|
11 |
p. 8-9 |
article |
92 |
Orchidee, tulp of paardenbloem?
|
Roos, Lilian |
|
2018 |
|
11 |
p. 24-26 |
article |
93 |
Oud zeer en roddel
|
, |
|
|
|
11 |
p. 11 |
article |
94 |
Overgangsmomenten Zo laat je ze soepel verlopen
|
Steffens, Weija |
|
|
|
11 |
p. 22-23 |
article |
95 |
Panelvraag
|
Noordman, Karla |
|
2016 |
|
11 |
p. 7 |
article |
96 |
Pedagogisch Professional van het jaar
|
Clerq, Simone de |
|
2017 |
|
11 |
p. 18-19 |
article |
97 |
Pedagogisch professional van het Jaar
|
|
|
2018 |
|
11 |
p. 18 |
article |
98 |
Penvriendinnen
|
, |
|
|
|
11 |
p. 35 |
article |
99 |
Pepernoten-Party
|
Laport, Paul |
|
|
|
11 |
p. 34 |
article |
100 |
Pimp je rugzak
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
11 |
p. 34 |
article |
101 |
Pubertijd!
|
Steffens, Weija |
|
2018 |
|
11 |
p. 14-15 |
article |
102 |
Puntje van pont
|
Bohn Stafleu van Loghum, |
|
2017 |
|
11 |
p. 27 |
article |
103 |
Ren je rot
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
11 |
p. 36 |
article |
104 |
Samen Eten: Wat Is Het Beste Voor Een Kind?
|
Rijn, Inge Van |
|
2017 |
|
11 |
p. 12-13 |
article |
105 |
Slapen in de kinderwagen: mag dat?
|
Velsink, Marianne |
|
2018 |
|
11 |
p. 19 |
article |
106 |
Spacious-minds Innovatieve inrichting op basis van wetenschap
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
11 |
p. 20-22 |
article |
107 |
Stille Jacky
|
Gerritsen, Dorien |
|
2017 |
|
11 |
p. 14 |
article |
108 |
Stop derdehands rook
|
de Boer, Jill |
|
|
|
11 |
p. 12-13 |
article |
109 |
Stoppen we kinderen teveel in hokjes?
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
11 |
p. 24-26 |
article |
110 |
Thema: binnen & buiten
|
Laport, Paul |
|
|
|
11 |
p. 32-33 |
article |
111 |
Thema: Decemberfeesten lekker buiten!
|
Overduin, Carla |
|
|
|
11 |
p. 32-33 |
article |
112 |
Thema: hatsjoe
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
11 |
p. 34-35 |
article |
113 |
Thema: herfstknutsels
|
Bohn Stafleu van Loghum, |
|
2017 |
|
11 |
p. 37 |
article |
114 |
Thema: Multiculti feestjes vieren
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
11 |
p. 32-33 |
article |
115 |
Thema: SAMEN feestelijk het jaar uit
|
Overduin, Carla |
|
|
|
11 |
p. 32-33 |
article |
116 |
Thema: Sprookjesland
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
11 |
p. 32-33 |
article |
117 |
3 Tips Voor communiceren met vluchtelingenkinderen
|
Schaeffer, Susan |
|
2019 |
|
11 |
p. 30 |
article |
118 |
7 tips Voor het smeden van een team
|
Vroom, Marike |
|
|
|
11 |
p. 30 |
article |
119 |
8 tips Voor mediagebruik (2-6 jaar)
|
Velsink, Marianne |
|
2018 |
|
11 |
p. 16 |
article |
120 |
5 tips voor meer klantgerichtheid
|
Velsink, Marianne |
|
2017 |
|
11 |
p. 28 |
article |
121 |
Van apenkrabbel tot kindertekening
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
11 |
p. 10-12 |
article |
122 |
Vanavond is van jou…
|
Butti, Jacqueline |
|
|
|
11 |
p. 11 |
article |
123 |
'Vang dat kind lekker zelf op'
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
11 |
p. 36-37 |
article |
124 |
‘Vaste plek voor cultuur in de kinder-opvang’
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
11 |
p. 36-37 |
article |
125 |
Verzin een totaal nieuw feest
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
11 |
p. 34 |
article |
126 |
Vluchtelingenkinderen
|
Vroom, Marike |
|
2016 |
|
11 |
p. 3 |
article |
127 |
voor mediteren met kinderen
|
Overduin, Carla |
|
|
|
11 |
p. 27 |
article |
128 |
3 Vragen over…
|
|
|
2016 |
|
11 |
p. 7 |
article |
129 |
3 vragen over
|
Bohn Stafleu van Loghum, |
|
2017 |
|
11 |
p. 7 |
article |
130 |
Wat doet de coronacrisis met jonge kinderen?
|
van den berg, Femke |
|
|
|
11 |
p. 8-10 |
article |
131 |
Weg met de tabletnek!
|
Berg, Femke van den |
|
2016 |
|
11 |
p. 12-14 |
article |
132 |
Weg met de wipstoel
|
Den Berg, Femke Van |
|
2017 |
|
11 |
p. 8-9 |
article |
133 |
Werkdruk
|
Vroom, Marike |
|
2019 |
|
11 |
p. 3 |
article |
134 |
' we zijn oudhollandse spellen zoals hinkelen verleerd'
|
Roos, Lilian |
|
|
|
11 |
p. 30-31 |
article |
135 |
Wie zet de meeste stappen?
|
|
|
2016 |
|
11 |
p. 26 |
article |
136 |
Word een talentfluisteraar
|
overduin, Carla |
|
|
|
11 |
p. 16-17 |
article |
137 |
Zelf oplossen?
|
Wenneker, Marianne |
|
2016 |
|
11 |
p. 16-17 |
article |
138 |
Zelfregulatie: de wereld leren kennen
|
Bussel, Marielle van |
|
2018 |
|
11 |
p. 8-9 |
article |
139 |
Zelluf doen
|
Pont, Steven |
|
2016 |
|
11 |
p. 18 |
article |
140 |
Zo ben ik
|
Kohnstamm, Rita |
|
2016 |
|
11 |
p. 10-11 |
article |
|