nr |
titel |
auteur |
tijdschrift |
jaar |
jaarg. |
afl. |
pagina('s) |
type |
1 |
Antroposofische kinderopvang groeit
|
de Weijenberg, Astrid van |
|
2017 |
|
6 |
p. 22-23 |
artikel |
2 |
Baby's en cortisol
|
|
|
|
|
6 |
p. 2-3 |
artikel |
3 |
Bent u een praatjesmaker?
|
|
|
2016 |
|
6 |
p. 39 |
artikel |
4 |
‘Beroepsvereniging betekent professionaliteit’
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
6 |
p. 20-21 |
artikel |
5 |
Bijbel op de groep
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
6 |
p. 38-40 |
artikel |
6 |
Boksen bij stoere bso Wonderland
|
Overduin, Carla |
|
|
|
6 |
p. 44-47 |
artikel |
7 |
BOOST daagt kinderen uit
|
DeBoer, Jill |
|
|
|
6 |
p. 26-28 |
artikel |
8 |
BV Nederland heeft gratis kinderopvang nodig
|
, |
|
|
|
6 |
p. 18-20 |
artikel |
9 |
Communiceer als één IKC
|
Zijl, Peter van |
|
2017 |
|
6 |
p. 35 |
artikel |
10 |
Crèchestress of thuisstress?
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
6 |
p. 14-16 |
artikel |
11 |
Deadline directeuren
|
Raasing, Ilse |
|
2018 |
|
6 |
p. 49-50 |
artikel |
12 |
De cirkel is rond
|
van der Meulen, Jeanette |
|
|
|
6 |
p. 49 |
artikel |
13 |
De effecten van VVE: onderzoeken op een rijtje
|
Vroom, Marike |
|
2016 |
|
6 |
p. 12-14 |
artikel |
14 |
De frustratie van een vader
|
Zijl, Peter |
|
2016 |
|
6 |
p. 47 |
artikel |
15 |
De impact van het nieuwe kinderopvangstelsel
|
van der Molen, Rianne |
|
|
|
6 |
p. 12-15 |
artikel |
16 |
De koek is op!
|
Raasing, Ilse |
|
|
|
6 |
p. 61 |
artikel |
17 |
Denken in mogelijkheden
|
Vroom, Marike |
|
2019 |
|
6 |
p. 20-24 |
artikel |
18 |
De pedagogisch coach
|
Fukkink, Ruben |
|
|
|
6 |
p. 57 |
artikel |
19 |
De pedagogische kwaliteit gemeten
|
Wiesman, Annette |
|
2017 |
|
6 |
p. 44-46 |
artikel |
20 |
'De persoonlijke klik is essentieel'
|
Peters, Joost |
|
|
|
6 |
p. 24-25 |
artikel |
21 |
De plek van ‘the village'
|
Knorren, Jolanda |
|
|
|
6 |
p. 53-54 |
artikel |
22 |
De ruimte als pedagoog
|
Vroom, Marike |
|
2016 |
|
6 |
p. 24-28 |
artikel |
23 |
De wereld verandert, een beetje
|
de Weijenberg, Astrid van |
|
2017 |
|
6 |
p. 17 |
artikel |
24 |
Diep conservatief
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
6 |
p. 17 |
artikel |
25 |
‘Directeur zijn is best eenzaam’
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2016 |
|
6 |
p. 20-22 |
artikel |
26 |
Diversiteit in de organisatie
|
Steffens, Weija |
|
|
|
6 |
p. 22-24 |
artikel |
27 |
Duurzaamheid
|
Fukkink, Ruben |
|
|
|
6 |
p. 61 |
artikel |
28 |
Een 'Deltaplan' voor de gastouderopvang
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
6 |
p. 32-37 |
artikel |
29 |
Een knip bij 6 jaar
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2019 |
|
6 |
p. 15 |
artikel |
30 |
Eis GGD GHOR mist wettelijke grondslag
|
Huisman, Patricia |
|
2018 |
|
6 |
p. 26-28 |
artikel |
31 |
Eén aanpak, één team
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
6 |
p. 16-18 |
artikel |
32 |
'Er moet een vuurtje branden'
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
6 |
p. 16-18 |
artikel |
33 |
'Ervaringsgericht werken: eigenlijk heel eenvoudig'
|
Wiesman, Annette |
|
2019 |
|
6 |
p. 16-19 |
artikel |
34 |
Financieel onzekere tijden
|
Mulder, Marco |
|
|
|
6 |
p. 50-53 |
artikel |
35 |
Focus niet alleen op het kind
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2019 |
|
6 |
p. 10-14 |
artikel |
36 |
Focus op werkplezier
|
Steffens, Weija |
|
|
|
6 |
p. 42-44 |
artikel |
37 |
Functiedifferentiatie: verlaging werkdruk en verhoging werkgeluk
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 12-15 |
artikel |
38 |
Gebruik bewezen programma's
|
Gobel, Frank |
|
2019 |
|
6 |
p. 46-48 |
artikel |
39 |
Geen vaarwel
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 2-3 |
artikel |
40 |
Gelijkwaardig alternatief vervalt per 2018
|
Velsink, Marianne |
|
2017 |
|
6 |
p. 10-13 |
artikel |
41 |
Geschreeuw
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 2-3 |
artikel |
42 |
Gesignaleerd
|
|
|
2016 |
|
6 |
p. 18 |
artikel |
43 |
Gesignaleerd
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 19 |
artikel |
44 |
Gesignaleerd
|
Bohn Stafleu van Loghum, |
|
2017 |
|
6 |
p. 19 |
artikel |
45 |
Gesignaleerd
|
Vroom, Marike |
|
2018 |
|
6 |
p. 25 |
artikel |
46 |
Gesignaleerd
|
|
|
2019 |
|
6 |
p. 25 |
artikel |
47 |
Gesignaleerd
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 21 |
artikel |
48 |
Gesignaleerd
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 21 |
artikel |
49 |
Gesignaleerd
|
Schaeffer, Susan |
|
|
|
6 |
p. 23 |
artikel |
50 |
Gezond eten aanleren
|
Wiesman, Annette |
|
2017 |
|
6 |
p. 36-38 |
artikel |
51 |
Goede kinderopvang voor de BES-eilanden
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
6 |
p. 26-29 |
artikel |
52 |
Google Adwords voor beginners
|
Volkers, Josselin |
|
2016 |
|
6 |
p. 44-46 |
artikel |
53 |
Grip op pedagogische kwaliteit
|
Wiesman, Annette |
|
2018 |
|
6 |
p. 30-32 |
artikel |
54 |
Heldere structuur
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
2018 |
|
6 |
p. 19 |
artikel |
55 |
(H)erken jij het beste meisje van de klas?!
|
Vogelsangs, Jessie |
|
2016 |
|
6 |
p. 23 |
artikel |
56 |
Het belang van de pioniers
|
van Zijl Peter van, Peter |
|
2018 |
|
6 |
p. 33 |
artikel |
57 |
Het doel voorbij
|
Vroom, Marike |
|
2018 |
|
6 |
p. 2-3 |
artikel |
58 |
Het geluk van kinderen
|
Rengers, Evalien |
|
|
|
6 |
p. 59-60 |
artikel |
59 |
'Het is geen psychologisch trucje'
|
Overduin, Carla |
|
|
|
6 |
p. 30-32 |
artikel |
60 |
‘Het onmogelijke mogelijk maken'
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 44-46 |
artikel |
61 |
Het serieuze probleem van personeelstekort
|
, |
|
|
|
6 |
p. 8-16 |
artikel |
62 |
Hoe haal je de niet-klant binnen?
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
6 |
p. 46-48 |
artikel |
63 |
Hoe nu verder met de uurprijs?
|
Jellesma, Gjalt |
|
2018 |
|
6 |
p. 37 |
artikel |
64 |
Iedereen doet mee in Hoogeveen
|
Wiesman, Annette |
|
2016 |
|
6 |
p. 48-50 |
artikel |
65 |
IKC één dak nodig?
|
Vogelsangs, Jessie |
|
2017 |
|
6 |
p. 39 |
artikel |
66 |
IKC-ontwikkeling: kans of bedreiging?
|
Vroom, Marike |
|
2019 |
|
6 |
p. 26-28 |
artikel |
67 |
‘In Canada werkt gratis kinderopvang wel'
|
Broeren, Karin |
|
|
|
6 |
p. 20-22 |
artikel |
68 |
In gesprek over gezonde voeding
|
Wiesman, Annette |
|
2019 |
|
6 |
p. 36-37 |
artikel |
69 |
In Het Kort
|
|
|
|
|
6 |
p. 4-7 |
artikel |
70 |
In het kort
|
Bohn Stafleu van Loghum, |
|
2017 |
|
6 |
p. 4-9 |
artikel |
71 |
In het kort
|
|
|
2016 |
|
6 |
p. 4-9 |
artikel |
72 |
In het kort
|
Vroom, Marike |
|
2018 |
|
6 |
p. 4-9 |
artikel |
73 |
In het kort
|
|
|
2019 |
|
6 |
p. 4-9 |
artikel |
74 |
In Het Kort
|
|
|
|
|
6 |
p. 4-7 |
artikel |
75 |
In het kort
|
|
|
|
|
6 |
p. 4-7 |
artikel |
76 |
Interprofessionele samenwerking; geen vanzelf- sprekendheid
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
6 |
p. 38-40 |
artikel |
77 |
Jouw plek
|
Hagenaar, Janneke |
|
|
|
6 |
p. 51-52 |
artikel |
78 |
Kiezen voor opa en oma
|
Fukkink, Ruben |
|
2018 |
|
6 |
p. 39-40 |
artikel |
79 |
Kijk je rijk
|
Kuipers, Sanne |
|
|
|
6 |
p. 24-26 |
artikel |
80 |
‘Kinderen leren hier ook met hun rechterbrein’
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
6 |
p. 24-27 |
artikel |
81 |
‘Kinderen moeten hier niets ’
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
6 |
p. 40-42 |
artikel |
82 |
Kinderopvang en dagbesteding ouderen onder één dak
|
Kuipers, Sanne |
|
|
|
6 |
p. 30-31 |
artikel |
83 |
KiWi's succesvolle pilot met media-bso De Maki's
|
Overduin, Carla |
|
|
|
6 |
p. 50-53 |
artikel |
84 |
Klachten en geschillen
|
DeBoer, Jill |
|
|
|
6 |
p. 20-22 |
artikel |
85 |
Leeftijdsdiscriminatie?
|
Quant, Joost |
|
2017 |
|
6 |
p. 43 |
artikel |
86 |
Leren tellen tijdens de gymles
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
6 |
p. 48-50 |
artikel |
87 |
Loopbaanperspectief voor IKC-medewerkers
|
Overduin, Carla |
|
|
|
6 |
p. 38-40 |
artikel |
88 |
Luierrecycling in de lift
|
Weijer, Harmen |
|
|
|
6 |
p. 34-36 |
artikel |
89 |
Luisteren naar de sector
|
luidt, vraag de |
|
2016 |
|
6 |
p. 43 |
artikel |
90 |
Medezeggenschap binnen een IKC
|
Bukman, Bert |
|
|
|
6 |
p. 42-43 |
artikel |
91 |
Meisjes en vrouwen
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
6 |
p. 11 |
artikel |
92 |
Mensen leren om gelukkig te worden
|
Vroom, Marike |
|
2019 |
|
6 |
p. 29 |
artikel |
93 |
Met een grote K
|
Fukkink, Ruben |
|
2017 |
|
6 |
p. 48 |
artikel |
94 |
Niet gehinderd door enige kennis
|
Jellesma, Gjalt |
|
2019 |
|
6 |
p. 35 |
artikel |
95 |
Onfatsoenlijk of aanvaardbaar in tijden van schaarste?
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
6 |
p. 22-24 |
artikel |
96 |
'Ontwikkelen vanuit het creatieve brein'
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
6 |
p. 30-33 |
artikel |
97 |
Ontwikkelingskansen voor vluchtelingenkinderen
|
Moerdijk, Lenneke |
|
2016 |
|
6 |
p. 36-37 |
artikel |
98 |
Optimale kindplanning
|
Wiesman, Annette |
|
2019 |
|
6 |
p. 42-45 |
artikel |
99 |
Paarse krokodil
|
Vroom, Marike |
|
2019 |
|
6 |
p. 2-3 |
artikel |
100 |
Pas met vijf jaar naar school?
|
Noordzij, Frida |
|
2019 |
|
6 |
p. 38-40 |
artikel |
101 |
Pedagogisch Professional van het Jaar
|
Vroom, Marike |
|
2018 |
|
6 |
p. 29 |
artikel |
102 |
Permanente educatie: Van levensbelang voor de sector
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2017 |
|
6 |
p. 14-16 |
artikel |
103 |
Personeelskrapte zet VE onder druk
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
6 |
p. 8-10 |
artikel |
104 |
Private equity in kinderopvang: lust of last?
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
2018 |
|
6 |
p. 10-13 |
artikel |
105 |
Problematisch kind
|
Bohn Stafleu van Loghum, |
|
2017 |
|
6 |
p. 18 |
artikel |
106 |
Regel is regel
|
Vroom, Marike |
|
2017 |
|
6 |
p. 3 |
artikel |
107 |
Respect voor autonomie
|
van de Grift, Betsy |
|
|
|
6 |
p. 46-48 |
artikel |
108 |
Rust
|
Hagenaar, Janneke |
|
|
|
6 |
p. 23 |
artikel |
109 |
Rust in de tent
|
Jellesma, Gjalt |
|
2016 |
|
6 |
p. 29 |
artikel |
110 |
Samen een team rondom kinderen
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 28-31 |
artikel |
111 |
Samen voor het beste resultaat
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 34-36 |
artikel |
112 |
Samenwerken kun je leren
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 32-35 |
artikel |
113 |
Schisma in de branche?
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
6 |
p. 8-10 |
artikel |
114 |
Serie 'Die goeie ouwe tijd?'
|
van Rijn, IInge |
|
|
|
6 |
p. 48 |
artikel |
115 |
Spelbegeleiding vraagt een fijnzinnig oog
|
Hoex, Josette |
|
2018 |
|
6 |
p. 20-24 |
artikel |
116 |
Sport als thema in de samenwerking
|
Roos, Lilian |
|
|
|
6 |
p. 30-33 |
artikel |
117 |
Stapsgewijs?
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
6 |
p. 11 |
artikel |
118 |
Sterrenjacht
|
Fukkink, Ruben |
|
2019 |
|
6 |
p. 41 |
artikel |
119 |
Taiki jidō mondai
|
Fukkink, Ruben |
|
|
|
6 |
p. 57-60 |
artikel |
120 |
Test-ellende en laboratoria-gedoe
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 49 |
artikel |
121 |
Toneelstuk over ontwikkeling IKC: ‘Vaak zijn de ergernissen lachwekkend’
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
6 |
p. 40-42 |
artikel |
122 |
Transparantie in toezicht
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
6 |
p. 17 |
artikel |
123 |
Uitdaging voor baby's begint bij pm'er
|
Kuipers, Joyce |
|
|
|
6 |
p. 18-20 |
artikel |
124 |
Uit VVE-onderzoek kunnen we veel leren
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2016 |
|
6 |
p. 10-11 |
artikel |
125 |
Unieke situatie vraagt onconventionele aanpak
|
van Zijl, Peter |
|
|
|
6 |
p. 25 |
artikel |
126 |
Van pepernoten naar piet
|
Vroom, Marike |
|
2019 |
|
6 |
p. 49 |
artikel |
127 |
Van privaat naar publiek systeem?
|
Bukman, Bert |
|
|
|
6 |
p. 10-13 |
artikel |
128 |
Verbeter de babyopvang: Keep calm!
|
Camacho, Nathalie |
|
2017 |
|
6 |
p. 28-29 |
artikel |
129 |
VE, weg ermee?
|
van Hogendorp, Sophie |
|
|
|
6 |
p. 2-3 |
artikel |
130 |
Vier scenario's voor toezicht en handhaving
|
Keij, Ans |
|
|
|
6 |
p. 26-29 |
artikel |
131 |
Vijf vragen aan: Ineke van Noorloos
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
6 |
p. 17 |
artikel |
132 |
Vijf vragen over het pedagogisch curriculum
|
Velsink, Marianne |
|
2016 |
|
6 |
p. 30-31 |
artikel |
133 |
Vijf vrije vragen aan: Fatma Simsek
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
6 |
p. 55-56 |
artikel |
134 |
Vijf vrije vragen aan: Hedwig Beutick
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
6 |
p. 41 |
artikel |
135 |
Vijf vrije vragen aan: Jarmila Berkel
|
Overduin, Carla |
|
|
|
6 |
p. 25 |
artikel |
136 |
Vijf vrije vragen aan: Jeanne Brouwer
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
6 |
p. 37 |
artikel |
137 |
Vijf vrije vragen aan: Johan Bosters
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
6 |
p. 31 |
artikel |
138 |
Vijf vrije vragen aan: Paula Hoek
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
6 |
p. 34 |
artikel |
139 |
Vijf vrije vragen aan: Reliza Lamain
|
|
|
|
|
6 |
p. 33 |
artikel |
140 |
Vitale vijftiger
|
Staal, Lex |
|
2017 |
|
6 |
p. 49 |
artikel |
141 |
Vluchtelingen in de kinderopvang
|
Fukkink, Ruben |
|
2016 |
|
6 |
p. 35 |
artikel |
142 |
Vreemd verschil tussen kinderopvang en onderwijs
|
van der Woude, Annelies |
|
|
|
6 |
p. 54-56 |
artikel |
143 |
Vrij spel en 'loose parts' sleutels voor risicovol spel
|
Velsink, Marianne |
|
2018 |
|
6 |
p. 34-36 |
artikel |
144 |
Vroeg leren samenwerken
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
6 |
p. 46-49 |
artikel |
145 |
Vrouw op de groep
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2016 |
|
6 |
p. 15 |
artikel |
146 |
Vuist maken tegenkinderarbeid
|
Broeren, Karin |
|
|
|
6 |
p. 54-58 |
artikel |
147 |
VVE werkt wel/niet*
|
Vroom, Marike |
|
2016 |
|
6 |
p. 3 |
artikel |
148 |
Waar ervaren kinderen de meeste stress?
|
Kuipers, Sanne |
|
|
|
6 |
p. 16-19 |
artikel |
149 |
Waarin bent u anders?: Het perspectief van de klant
|
Rooden, Ronald van |
|
2017 |
|
6 |
p. 32-34 |
artikel |
150 |
Werelden van verschil
|
Fukkink, Ruben |
|
|
|
6 |
p. 41 |
artikel |
151 |
Wetenschap en praktijk vinden elkaar
|
, |
|
|
|
6 |
p. 45 |
artikel |
152 |
‘We voelen ons één bedrijf met twee expertises'
|
Vroom, Marike |
|
|
|
6 |
p. 36-39 |
artikel |
153 |
Wie, wat, waar?
|
Jellesma, Gjalt |
|
2017 |
|
6 |
p. 47 |
artikel |
154 |
'Wij berekenen de stijging niet door'
|
Broeren, Karin |
|
|
|
6 |
p. 42-45 |
artikel |
155 |
‘Wij pleiten voor snelle integratie’
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2016 |
|
6 |
p. 32-34 |
artikel |
156 |
Zestien uur is niet makkelijk
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
2018 |
|
6 |
p. 42-44 |
artikel |
157 |
‘Ze was het geheugen en het geweten van de kinderopvang'
|
Van Asperen, Sophie |
|
|
|
6 |
p. 40-43 |
artikel |
158 |
'Zie de pedagogisch coach als kans'
|
Wiesman, Annette |
|
2018 |
|
6 |
p. 14-15 |
artikel |
159 |
Ziek tijdens vakantie
|
Vroom, Marike |
|
2018 |
|
6 |
p. 45 |
artikel |