nr |
titel |
auteur |
tijdschrift |
jaar |
jaarg. |
afl. |
pagina('s) |
type |
1 |
Ai! Kind vergeten in hete auto!
|
Ohoioeloen, Maria |
|
2016 |
|
3 |
p. 36-38 |
artikel |
2 |
Almere borgt kwaliteit door netwerk
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2016 |
|
3 |
p. 44-45 |
artikel |
3 |
Basiscursus of vijf sterren?
|
Wiesman, Annette |
|
2016 |
|
3 |
p. 20-21 |
artikel |
4 |
Basisschool regelt kinderopvang zelf
|
Zijl, Peter van |
|
2017 |
|
3 |
p. 52 |
artikel |
5 |
Bewezen interventies
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
3 |
p. 11 |
artikel |
6 |
Bezige bij
|
Hagenaar, Janneke |
|
|
|
3 |
p. 23 |
artikel |
7 |
Biodiversiteit… ook bij kinderen?
|
van der Meulen, Jeanette |
|
|
|
3 |
p. 45 |
artikel |
8 |
Bkr voor baby's
|
Velsink, Marianne |
|
2018 |
|
3 |
p. 39 |
artikel |
9 |
Bovenwettelijke eisen in toezicht en handhaving
|
Keij, Ans |
|
|
|
3 |
p. 16-20 |
artikel |
10 |
Brood & Spelen: van vijf naar één organisatie
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
3 |
p. 22-24 |
artikel |
11 |
Concurrentiestrijd om het schaarse kind
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
2019 |
|
3 |
p. 40-42 |
artikel |
12 |
Crisis of geen crisis
|
Jellesma, Gjalt |
|
2019 |
|
3 |
p. 43 |
artikel |
13 |
Dartelen
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 43 |
artikel |
14 |
‘De kwaliteit van de bso behouden’
|
Waal, Ruth de |
|
2016 |
|
3 |
p. 26-28 |
artikel |
15 |
De mannen van Op Stoom
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
3 |
p. 22-25 |
artikel |
16 |
Denken vanuit het belang van de ander
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
3 |
p. 16-18 |
artikel |
17 |
De toekomst van de zzp'er
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
3 |
p. 16-18 |
artikel |
18 |
De toekomst van een leven lang leren
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 34-37 |
artikel |
19 |
De Wet IKK en de babygroep
|
Velsink, Marianne |
|
2019 |
|
3 |
p. 18-20 |
artikel |
20 |
Diversiteit bevordert de kwaliteit
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
3 |
p. 44-45 |
artikel |
21 |
Dromen van één cao
|
van Zijl, Peter |
|
2019 |
|
3 |
p. 33 |
artikel |
22 |
Een farce?
|
Wiesman, Annette |
|
2019 |
|
3 |
p. 30-32 |
artikel |
23 |
Een gezamenlijke ontdekkingsreis
|
Vroom, Marike |
|
2016 |
|
3 |
p. 30-33 |
artikel |
24 |
Een kansloze discussie
|
Jellesma, Gjalt |
|
2018 |
|
3 |
p. 49 |
artikel |
25 |
Een nieuwe lente, een nieuw geluid
|
Fukkink, Ruben |
|
2016 |
|
3 |
p. 49 |
artikel |
26 |
Een nieuwe visie op permanente educatie
|
Jacobson, Constance |
|
2018 |
|
3 |
p. 30-33 |
artikel |
27 |
Effect bkr-kosten in de praktijk
|
Vroom, Marike |
|
2018 |
|
3 |
p. 4-9 |
artikel |
28 |
Elkaar vinden op inhoud
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 32-35 |
artikel |
29 |
En hoe nu verder?
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 2-3 |
artikel |
30 |
'Er is een omslag, het bewustzijn groeit'
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 34-37 |
artikel |
31 |
'Er zijn heel grote verschillen'
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
3 |
p. 14-16 |
artikel |
32 |
Fles champagne
|
Vroom, Marike |
|
2018 |
|
3 |
p. 2-3 |
artikel |
33 |
Fruit
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
3 |
p. 15 |
artikel |
34 |
Gedeelde visie
|
Besten, Rinda den |
|
2017 |
|
3 |
p. 53 |
artikel |
35 |
Gedijen in een sfeer van vertrouwen
|
van der Molen, Rianne |
|
2019 |
|
3 |
p. 34-36 |
artikel |
36 |
Geeltjes, flappen, heidagen
|
Fukkink, Ruben |
|
2019 |
|
3 |
p. 51-52 |
artikel |
37 |
Gesignaleerd
|
|
|
|
|
3 |
p. 23-25 |
artikel |
38 |
Gesignaleerd
|
|
|
2017 |
|
3 |
p. 19 |
artikel |
39 |
Gesignaleerd
|
|
|
2016 |
|
3 |
p. 19 |
artikel |
40 |
Gesignaleerd
|
|
|
2019 |
|
3 |
p. 21 |
artikel |
41 |
Gesignaleerd
|
Vroom, Marike |
|
2018 |
|
3 |
p. 19 |
artikel |
42 |
Gesignaleerd
|
|
|
|
|
3 |
p. 17 |
artikel |
43 |
Gesignaleerd
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 15 |
artikel |
44 |
Gesignaleerd
|
Schaeffer, Susan |
|
|
|
3 |
p. 19 |
artikel |
45 |
Gluren bij de buren
|
Raasing, Ilse |
|
2019 |
|
3 |
p. 53 |
artikel |
46 |
Goede relatie tussen ouder en pm’ers belangrijk
|
Verhoef, Melissa |
|
2017 |
|
3 |
p. 34-36 |
artikel |
47 |
Gratis kinderopvang
|
Raasing, Ilse |
|
|
|
3 |
p. 61 |
artikel |
48 |
‘Gratis voorschool is de toekomst’
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
3 |
p. 22-25 |
artikel |
49 |
Grip op pedagogische kwaliteit
|
Hay, Simon |
|
|
|
3 |
p. 30-32 |
artikel |
50 |
Groen licht voor meertalige kinderopvang
|
van Bussel, Mariëlle |
|
|
|
3 |
p. 20-22 |
artikel |
51 |
Grote honger naar kennis, nu de volgende stap
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
3 |
p. 22-25 |
artikel |
52 |
Handelingsverlegenheid
|
Geurts, Edith |
|
2017 |
|
3 |
p. 42-43 |
artikel |
53 |
Handhaving wet zzp'ers opnieuw opgeschort
|
Quant, Joost |
|
2018 |
|
3 |
p. 45-46 |
artikel |
54 |
Handvatten voor pedagogisch coach
|
ten Kate, Christine |
|
|
|
3 |
p. 14 |
artikel |
55 |
Harmonisatie: missie volbracht?
|
Boekelder, Janine |
|
2018 |
|
3 |
p. 54-56 |
artikel |
56 |
Het imagoprobleem van de kinderopvang
|
Hay, Simon |
|
2019 |
|
3 |
p. 46-47 |
artikel |
57 |
Het is niet zwart-wit
|
Broeren, Karin |
|
|
|
3 |
p. 8-15 |
artikel |
58 |
Het pedagogisch curriculum
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2017 |
|
3 |
p. 20-21 |
artikel |
59 |
Het strafblad en de VOG
|
Quant, Joost |
|
2019 |
|
3 |
p. 37-38 |
artikel |
60 |
Het wit tussen de regels
|
Baggen, Jos |
|
2016 |
|
3 |
p. 29 |
artikel |
61 |
Hoe hou je van een kind?
|
Rijn, Inge van |
|
2018 |
|
3 |
p. 58-60 |
artikel |
62 |
Hoe leren kinderen kleuren?
|
Fukkink, Ruben |
|
|
|
3 |
p. 61 |
artikel |
63 |
'Hoe voldoen we aan de nieuwe VVE-eisen?'
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
3 |
p. 20-21 |
artikel |
64 |
Hoe zit het nu met crèchestress?
|
Fukkink, Ruben |
|
|
|
3 |
p. 51-52 |
artikel |
65 |
Hoofddoek verbieden
|
|
|
2017 |
|
3 |
p. 41 |
artikel |
66 |
Hospitality
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
2019 |
|
3 |
p. 17 |
artikel |
67 |
Houd afstand
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
3 |
p. 13 |
artikel |
68 |
IKC, een panacee?
|
Vroom, Marike |
|
2019 |
|
3 |
p. 2-3 |
artikel |
69 |
IKC-ontwikkeling is onomkeerbaar
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
3 |
p. 10-13 |
artikel |
70 |
'Ik geef geen structuur'
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
3 |
p. 40-42 |
artikel |
71 |
‘Ik heb niets met Facebook’
|
Kuipers, Daisy |
|
2016 |
|
3 |
p. 35 |
artikel |
72 |
IKK: kom in actie!
|
Vogelsangs, Jessie |
|
2017 |
|
3 |
p. 26-28 |
artikel |
73 |
Inclusief
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 2-3 |
artikel |
74 |
Inclusie van kinderen
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2017 |
|
3 |
p. 10-12 |
artikel |
75 |
Inclusieve
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 18-20 |
artikel |
76 |
In het kort
|
|
|
2017 |
|
3 |
p. 4-9 |
artikel |
77 |
In het kort
|
|
|
|
|
3 |
p. 4-7 |
artikel |
78 |
In het kort
|
Vroom, Marike |
|
2019 |
|
3 |
p. 4-9 |
artikel |
79 |
In het kort
|
|
|
|
|
3 |
p. 4-7 |
artikel |
80 |
In het kort
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 4-9 |
artikel |
81 |
In het kort
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 4-7 |
artikel |
82 |
In twee jaar van mbo naar hbo
|
Velsink, Marianne |
|
2016 |
|
3 |
p. 46-47 |
artikel |
83 |
Invoeren en uitstellen
|
Jellesma, Gjalt |
|
2017 |
|
3 |
p. 45 |
artikel |
84 |
Inzetten op tevreden medewerkers
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 8-11 |
artikel |
85 |
Is de klant nog koning?
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
3 |
p. 12-14 |
artikel |
86 |
Is meten weten?
|
Fukkink, Ruben |
|
2018 |
|
3 |
p. 57 |
artikel |
87 |
'Ja, het moet. Maar soms kan het niet'
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
2018 |
|
3 |
p. 10-12 |
artikel |
88 |
Jezelf worden
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
3 |
p. 19 |
artikel |
89 |
Kinderen uit beeld?
|
Fukkink, Ruben |
|
|
|
3 |
p. 60 |
artikel |
90 |
'Kinderen zijn het liefst buiten'
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
3 |
p. 30-33 |
artikel |
91 |
'Kinderen zijn nauwelijks binnen'
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 22-25 |
artikel |
92 |
'Kinderopvang heeft bijna hoogste aantal vacatures'
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
2019 |
|
3 |
p. 26-27 |
artikel |
93 |
Leerfabriek voor stagiaires
|
Wiesman, Annette |
|
2017 |
|
3 |
p. 46-47 |
artikel |
94 |
Leiderschaps- praktijken in lerende voorscholen
|
van Harten, Wilma |
|
|
|
3 |
p. 26-29 |
artikel |
95 |
Leren vanuit nieuwsgierigheid
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 28-31 |
artikel |
96 |
Levend leren volgens Reggio
|
ten Kate, Christine |
|
|
|
3 |
p. 56 |
artikel |
97 |
LHBTQ
|
Fukkink, Ruben |
|
|
|
3 |
p. 57 |
artikel |
98 |
LKK: de sector scoort voldoende tot goed
|
Velsink, Marianne |
|
2019 |
|
3 |
p. 14-16 |
artikel |
99 |
Lokale GGD'en jagen veranderingen toezicht aan
|
Keij, Ans |
|
|
|
3 |
p. 34-38 |
artikel |
100 |
Mag het een graadje warmer?
|
van Zijl, Peter |
|
2018 |
|
3 |
p. 53 |
artikel |
101 |
Meer geld
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2017 |
|
3 |
p. 13 |
artikel |
102 |
Meer leren van elkaar
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 36-39 |
artikel |
103 |
Minder loon-kosten, méér kwaliteit
|
van Zijl, Peter |
|
|
|
3 |
p. 21 |
artikel |
104 |
Natuur als thema voor een doorgaande lijn
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 46-49 |
artikel |
105 |
Natuurlijk leiderschap
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
3 |
p. 38-39 |
artikel |
106 |
Één curriculum voor alle kinderen van 0-6 jaar
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 40-42 |
artikel |
107 |
Nieuwe eisen aan ventilatie
|
Velsink, Marianne |
|
2017 |
|
3 |
p. 48-49 |
artikel |
108 |
Nieuwe structuur voor de Brancheorganisatie
|
|
|
2016 |
|
3 |
p. 4-9 |
artikel |
109 |
Nuance
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 2-3 |
artikel |
110 |
'Onderwijs en bso, zoek elkaar op!'
|
Bukman, Bert |
|
|
|
3 |
p. 50-51 |
artikel |
111 |
Onderwijs en werkveld: verwachtingen afstemmen
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
2019 |
|
3 |
p. 48-50 |
artikel |
112 |
Op jacht naar de pm'er niveau 4
|
Wiesman, Annette |
|
2018 |
|
3 |
p. 22-23 |
artikel |
113 |
Opschudden of bijpunten?
|
Tulp, Jaap |
|
2018 |
|
3 |
p. 47 |
artikel |
114 |
Opvang voor kwetsbare kinderen
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
3 |
p. 14-15 |
artikel |
115 |
'Opvoeden tot technologisch burgerschap in de 21ste eeuw'
|
, |
|
|
|
3 |
p. 50-52 |
artikel |
116 |
Op weg naar een landelijk geijkt systeem
|
Wiesman, Annette |
|
2016 |
|
3 |
p. 16-18 |
artikel |
117 |
Op weg naar een unieke positie in de markt
|
Rooden, Ronald van |
|
2017 |
|
3 |
p. 38-40 |
artikel |
118 |
Opzeggen na wendag
|
|
|
2017 |
|
3 |
p. 37 |
artikel |
119 |
Pas op de plaats
|
Wiesman, Annette |
|
2016 |
|
3 |
p. 10-13 |
artikel |
120 |
'Pedagogisch coach is vooral uitdager'
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
3 |
p. 34-38 |
artikel |
121 |
Pm’er vergeet kind in auto (deel 2)
|
Quant, Joost |
|
2016 |
|
3 |
p. 25 |
artikel |
122 |
Politiek, neem peuters serieus!
|
Raasing, Ilse |
|
2018 |
|
3 |
p. 61 |
artikel |
123 |
Praten met ouders over 'lastige' zaken
|
Geurts, Edith |
|
|
|
3 |
p. 56-58 |
artikel |
124 |
Preventie: potentie of kostenpost?
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
|
|
3 |
p. 8-10 |
artikel |
125 |
Privacywet: hoe om te gaan met klantgegevens?
|
Dijkman, Mieke |
|
2018 |
|
3 |
p. 42-44 |
artikel |
126 |
50 procent meer overnames
|
Bukman, Bert |
|
|
|
3 |
p. 52-53 |
artikel |
127 |
Rapporten IvO vergeleken
|
Keij, Ans |
|
|
|
3 |
p. 54-56 |
artikel |
128 |
Red het IKC
|
Jellesma, Gjalt |
|
2016 |
|
3 |
p. 39 |
artikel |
129 |
Risico's vaak onderschat
|
van der Bok, Arjan |
|
|
|
3 |
p. 26-29 |
artikel |
130 |
'Rol pm'er is essentieel'
|
Bukman, Bert |
|
|
|
3 |
p. 58-59 |
artikel |
131 |
Rotterdam voortvarend van start
|
Bukman, Bert |
|
|
|
3 |
p. 48-50 |
artikel |
132 |
Samen komen we verder
|
Rangers, Evalien |
|
|
|
3 |
p. 59-60 |
artikel |
133 |
'Samensturing is logischer'
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 10-12 |
artikel |
134 |
'Samen verantwoordelijk voor de opvoeding'
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 46-49 |
artikel |
135 |
School in de bso
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 40-42 |
artikel |
136 |
Serie 'Die goeie ouwe tijd?'
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 47 |
artikel |
137 |
'Spelen kun je niet afdwingen'
|
Roos, Lilian |
|
|
|
3 |
p. 20-22 |
artikel |
138 |
Stichting: let op de vpb!
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 46-47 |
artikel |
139 |
Structureel werken aan gezonde leefstijl
|
van Iersel, Odile |
|
|
|
3 |
p. 30-33 |
artikel |
140 |
Subsidie volgt kind
|
Velsink, SaMarianne |
|
2017 |
|
3 |
p. 14-16 |
artikel |
141 |
Terug naar het tuintje
|
Hagenaar, Janneke |
|
|
|
3 |
p. 55 |
artikel |
142 |
Te weinig oog voor armoede
|
van Bussel, Mariëlle |
|
|
|
3 |
p. 54-55 |
artikel |
143 |
Trots op onze helden
|
van Zijl, Peter |
|
|
|
3 |
p. 33 |
artikel |
144 |
Tweedeling
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2016 |
|
3 |
p. 15 |
artikel |
145 |
Vakspecialisten in de bso
|
de Leve, Clarine |
|
2018 |
|
3 |
p. 16-18 |
artikel |
146 |
Van papier naar hoofd naar handen…
|
Tulp, Jaap |
|
2019 |
|
3 |
p. 28-29 |
artikel |
147 |
Veeleisende ouders
|
van Hogendorp, Sophie |
|
|
|
3 |
p. 2-3 |
artikel |
148 |
Verantwoordelijkheids-gevoel
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 53 |
artikel |
149 |
Verbeter het toezicht op de VE
|
Nijhof-Broek, Maryse |
|
|
|
3 |
p. 44-46 |
artikel |
150 |
Verbinding tussen beleid en strategie
|
DeBoer, Jill |
|
|
|
3 |
p. 24-26 |
artikel |
151 |
Versoepeling van de drie-uursregeling?
|
Broeren, Karin |
|
|
|
3 |
p. 48-49 |
artikel |
152 |
Vertrouwen
|
van de Weijenberg, Astrid |
|
2018 |
|
3 |
p. 13 |
artikel |
153 |
Vijf vragen aan: llse Raasing
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
3 |
p. 33 |
artikel |
154 |
Vijf vrije vragen aan: Jeroen Kistemaker
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 21 |
artikel |
155 |
Vijf vrije vragen aan: Karin de Gooijer
|
Overduin, Carla |
|
2018 |
|
3 |
p. 48 |
artikel |
156 |
Vijf vrije vragen aan: Kirsten Ochse
|
Vroom, Marike |
|
2019 |
|
3 |
p. 39 |
artikel |
157 |
Vijf vrije vragen aan: Mariam Talhaoui
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
3 |
p. 43 |
artikel |
158 |
Vijf vrije vragen aan: Marissa van der Velde
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 29 |
artikel |
159 |
Vijf vrije vragen aan: Megan van der Hulst
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
3 |
p. 43-44 |
artikel |
160 |
Voeding en opvoeding
|
Fukkink, Ruben |
|
2017 |
|
3 |
p. 51 |
artikel |
161 |
Voorjaar
|
Vroom, Marike |
|
2017 |
|
3 |
p. 3 |
artikel |
162 |
Voorkom achterstanden
|
Hamer, Mariëtte |
|
2016 |
|
3 |
p. 43 |
artikel |
163 |
Waarheen leidt de weg …
|
Weijenberg, Astrid van de |
|
2016 |
|
3 |
p. 40-42 |
artikel |
164 |
Waar maken we ons druk over?
|
Vroom, Marike |
|
2016 |
|
3 |
p. 3 |
artikel |
165 |
Wat kan een dagogisch coach in de VE bereiken?
|
Bukman, Bert |
|
|
|
3 |
p. 42-44 |
artikel |
166 |
'We doen alles samen'
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 44-45 |
artikel |
167 |
Wees zuinig op je nieuwkomers!
|
Vogelsangs, Jessie |
|
|
|
3 |
p. 39 |
artikel |
168 |
Wen(d)baarheid
|
Knorren, Jolanda |
|
|
|
3 |
p. 53 |
artikel |
169 |
Wendy Zondag : Vijf vragen aan
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
3 |
p. 48 |
artikel |
170 |
Werken aan een leefbare wereld
|
, |
|
|
|
3 |
p. 26-28 |
artikel |
171 |
'Werken is het nieuwe leren'
|
van Dongen, Jerôme |
|
|
|
3 |
p. 38-41 |
artikel |
172 |
‘Wij vullen groen zo breed mogelijk in’
|
Wiesman, Annette |
|
2017 |
|
3 |
p. 30-32 |
artikel |
173 |
'Zie ik het wel goed?
|
, |
|
|
|
3 |
p. 50-52 |
artikel |
174 |
Zorgkinderen tussen wal en schip
|
Bukman, Bert |
|
|
|
3 |
p. 12-13 |
artikel |