nr |
titel |
auteur |
tijdschrift |
jaar |
jaarg. |
afl. |
pagina('s) |
type |
1 |
Antisociale gedragingen van jongeren met lichte verstandelijke beperkingen
|
Douma, Jolanda C. H. |
|
2007 |
|
3 |
p. 118-127 |
artikel |
2 |
Automatismen van kinderlijke angst
|
Boer, Frits |
|
2005 |
|
3 |
p. 119-124 |
artikel |
3 |
Behandeling van jeugdigen met een psychiatrische stoornis en een verstandelijke beperking
|
Koning, Nellieke D. de |
|
2007 |
|
3 |
p. 138-147 |
artikel |
4 |
Behandeling zonder volledige diagnostiek is onverantwoord
|
Ruijssenaars, Wied |
|
|
|
3 |
p. 94-98 |
artikel |
5 |
Beoordeling sociaal aanpassingsvermogen bij jeugdigen
|
Lekkerkerker, Lianne |
|
2011 |
|
3 |
p. 134-145 |
artikel |
6 |
Boekbespreking
|
|
|
|
|
3 |
p. 107-108 |
artikel |
7 |
Boekbespreking
|
, |
|
2001 |
|
3 |
p. 116-117 |
artikel |
8 |
Boekbespreking
|
Knorth, Erik J. |
|
2002 |
|
3 |
p. 130-132 |
artikel |
9 |
Boekbespreking
|
Boer, Frits |
|
2002 |
|
3 |
p. 128-129 |
artikel |
10 |
Boekbespreking
|
Verhulst, F. C. |
|
2005 |
|
3 |
p. 146 |
artikel |
11 |
Boekbespreking
|
Boer, Frits |
|
2008 |
|
3 |
p. 185-187 |
artikel |
12 |
Boekbespreking
|
Lacluyse, Kristien |
|
2008 |
|
3 |
p. 182-183 |
artikel |
13 |
Boekbespreking
|
Semon Dubas, Judith |
|
2008 |
|
3 |
p. 184-185 |
artikel |
14 |
Boekbespreking: De Bruin, C. (2017). Dit is autisme. Van hersenwerking tot gedrag.
|
van Leeuwen, Harrie |
|
|
|
3 |
p. 346-347 |
artikel |
15 |
Boeken
|
Oosten, Annemarie van |
|
2011 |
|
3 |
p. 180-182 |
artikel |
16 |
Boeken
|
Vermeiren, R. R. J. M. |
|
2012 |
|
3 |
p. 164-166 |
artikel |
17 |
Boekenbespreking
|
, |
|
2006 |
|
3 |
p. 123-124 |
artikel |
18 |
Boeksignalementen
|
, |
|
2001 |
|
3 |
p. 118-119 |
artikel |
19 |
Buikema, Mathijs (2012). ‘Hadden ze maar geluisterd…’ Hoe patiënten en zorgverleners samen medische fouten kunnen voorkomen. Woubrugge: Zin Publishing. ISBN 978 90 816937 0 7, 120 p., € 14,95
|
Bongers, Ilja |
|
2013 |
|
3 |
p. 175-177 |
artikel |
20 |
De black box van de residentiële jeugdzorg geopend?
|
Knorth, Dr. Erik J. |
|
|
|
3 |
p. 102-104 |
artikel |
21 |
De cursus ‘omgaan met depressie’
|
Cuijpers, P. |
|
1997 |
|
3 |
p. 86-92 |
artikel |
22 |
De effecten op traumatische stressproblemen van een pleegouderinterventie voor kinderen met externaliserende gedragsproblemen
|
Vanschoonlandt, Femke |
|
2014 |
|
3 |
p. 189-204 |
artikel |
23 |
De genetica van opvoeding
|
Kretschmer, Tina |
|
2019 |
|
3 |
p. 277-280 |
artikel |
24 |
De gevolgen van kindermishandeling vergeleken met eenmalig trauma: verschillen in traumatische stresssymptomen
|
Jonkman, Caroline S. |
|
2014 |
|
3 |
p. 150-164 |
artikel |
25 |
De Nederlandse versie van de Clinician-Administered PTSD Scale for Children and Adolescents
|
Diehle, Julia |
|
2014 |
|
3 |
p. 177-188 |
artikel |
26 |
Denken over adhd: de slinger schiet los
|
, |
|
2008 |
|
3 |
p. 180-181 |
artikel |
27 |
De onderlinge samenhang tussen leerkracht-leerlingrelaties, peerstatus, en gedragsmatige betrokkenheid - Associations between teacher-student relationships, peer status and behavioural engagement
|
Engels, Maaike C. |
|
2017 |
|
3 |
p. 148-167 |
artikel |
28 |
De ontwikkelingsvolgorde van emotionele en cognitieve empathie bij adolescenten, en de rol van moeders - The developmental order of emotional and cognitive empathy in adolescents, and the role of mothers
|
Van Lissa, Caspar J. |
|
2016 |
|
3 |
p. 155-173 |
artikel |
29 |
De ontwikkeling van een meetinstrument voor het bepalen van wilsbekwaamheid bij kinderen ten aanzien van medische beslissingen: implicaties voor de praktijk - Development of an instrument for assessing children’s medical decision-making competence: implications for practice
|
Hein, I. M. |
|
2016 |
|
3 |
p. 174-184 |
artikel |
30 |
De ontwikkeling van huwelijksstress en externaliserend gedrag in de tijd - Co-development of marital stress and children’s externalizing behaviour over eight years
|
Eldik, W. M. van |
|
2018 |
|
3 |
p. 218-235 |
artikel |
31 |
De oppositionele-opstandige stoornis in DSM-5 en de introductie van de disruptieve stemmingsdisregulatiestoornis
|
Matthys, Walter |
|
2018 |
|
3 |
p. 236-240 |
artikel |
32 |
De psychische gevolgen van een hazenlip
|
Kolthof, Henk Jan |
|
2002 |
|
3 |
p. 87-94 |
artikel |
33 |
De relatie tussen gehechtheid en depressie bij kinderen en adolescenten: een multilevel meta-analyse
|
Spruit, Anouk |
|
|
|
3 |
p. 263-312 |
artikel |
34 |
Derksen, J. (2015). Iedereen een psychische aandoening? Een visie op 35 jaar ambulante GGZ
|
Leeuwen, Harrie M. P. van |
|
2015 |
|
3 |
p. 184-185 |
artikel |
35 |
De rol van verklaringen in de keuze van effectieve interventies
|
Kwaadsteniet, L. de |
|
2011 |
|
3 |
p. 146-155 |
artikel |
36 |
De Vragenlijst Lichamelijke Klachten-Kinderen
|
Vanderfaeillie, Johan |
|
|
|
3 |
p. 120-127 |
artikel |
37 |
Diagnose
|
Boer, Frits |
|
|
|
3 |
p. 108-109 |
artikel |
38 |
Doorgronden
|
Boer, Frits |
|
|
|
3 |
p. 80 |
artikel |
39 |
DSM5.org!
|
Gaag, Rutger Jan van der |
|
2011 |
|
3 |
p. 177-179 |
artikel |
40 |
Een opmerkelijke paradox
|
Gaag, Rutger Jan van der |
|
2013 |
|
3 |
p. 172-173 |
artikel |
41 |
Een recht op ouderschap?
|
, |
|
2001 |
|
3 |
p. 112-113 |
artikel |
42 |
Een terugblik op dertig jaar kinder- en jeugdpsychiatrie - Reflecting on thirty years of child and adolescent psychiatry
|
Verhulst, Frank C. |
|
2017 |
|
3 |
p. 168-186 |
artikel |
43 |
Een VOG voor JIM is soms zo gek nog niet
|
Hendriks, Jan |
|
2018 |
|
3 |
p. 245-247 |
artikel |
44 |
Een VOG voorleggen als je de buurjongen helpt?! Nee!
|
Dam, Levi van |
|
2018 |
|
3 |
p. 241-244 |
artikel |
45 |
Effectiviteit van Betere Start, opvoedondersteuning voor (ex-)gedetineerde moeders - Effectiveness of better start, parent training for (formerly) incarcerated mothers
|
Menting, Ankie T. A. |
|
2015 |
|
3 |
p. 127-145 |
artikel |
46 |
Emotie-identificatie en rapportage lichamelijke klachten bij kinderen
|
Rieffe, Carolien |
|
2002 |
|
3 |
p. 95-104 |
artikel |
47 |
Emoties van pubers in één dag
|
Berg, A. M. C. van den |
|
2011 |
|
3 |
p. 156-169 |
artikel |
48 |
Erkenning van effectieve interventies
|
Tom, |
|
2006 |
|
3 |
p. 119-122 |
artikel |
49 |
Erratum
|
|
|
2013 |
|
3 |
p. 179 |
artikel |
50 |
Externaliseren
|
Knorth, Erik J. |
|
2008 |
|
3 |
p. 132-133 |
artikel |
51 |
Family factors and interventions in recent onset schizophrenia.
|
Vollema, M. G. |
|
1998 |
|
3 |
p. 230-231 |
artikel |
52 |
Filters bij koffie en kind
|
Knorth, Erik J. |
|
2006 |
|
3 |
p. 88-89 |
artikel |
53 |
Flexibele programma-integriteit
|
Yperen, Tom van |
|
2011 |
|
3 |
p. 173-175 |
artikel |
54 |
Functionele uitkomsten van psychische stoornissen bij kinderen en adolescenten - Functional outcomes of child and adolescent mental disorders
|
Ormel, Johan |
|
2018 |
|
3 |
p. 183-204 |
artikel |
55 |
Gedrags- en psychologische controle door ouders en symptomen van gegeneraliseerde en separatieangststoornis bij adolescenten
|
Wijsbroek, Saskia A. M. |
|
2012 |
|
3 |
p. 130-144 |
artikel |
56 |
Geen VOG, maar een Verklaring Van Vertrouwen (VVV)
|
Dam, Levi van |
|
2018 |
|
3 |
p. 248-249 |
artikel |
57 |
Generatie mij of generatie wij? De ontwikkeling en effecten van vrijwilligerswerk bij jongeren
|
Goethem, Anne van |
|
2013 |
|
3 |
p. 165-171 |
artikel |
58 |
Genetische invloeden op individuele psychologische verschijnselen: hoever zijn we werkelijk?
|
Koot, Hans M. |
|
2002 |
|
3 |
p. 126-127 |
artikel |
59 |
Gezinsbelasting in eenoudergezinnen na echtscheiding
|
Robbroeckx, L. M. H. |
|
1997 |
|
3 |
p. 93-102 |
artikel |
60 |
Help, de dokter verzuipt
|
Yperen, Tom A. van |
|
|
|
3 |
p. 118-119 |
artikel |
61 |
Henggeler, Scott W., Schoenwald, Sonja K., Borduin, Charles M., Rowland, Melisa D., & Cunningham, Phillippe B. Multisysteemtherapie voor kinderen en jongeren met antisociaal gedrag. Amsterdam/Utrecht : swp Uitgeverij/Nederlands Jeugdinstituut (NJi), 2010. isbn 978 90 8850 125 8, 368 p., € 39,90.
|
Spanjaard, Han |
|
2013 |
|
3 |
p. 174-175 |
artikel |
62 |
Hermans, D., Raes, F., & Orlemans, H. (2018). Inleiding tot de gedragstherapie
|
Braet, Caroline |
|
2018 |
|
3 |
p. 250-252 |
artikel |
63 |
Het ervaren en uiten van emoties door Marokkaans-Nederlandse en autochtoon-Nederlandse kinderen
|
Novin, Sheida |
|
2006 |
|
3 |
p. 106-112 |
artikel |
64 |
Het facetontwerp als methode voor testconstructie
|
Stouthard, M. E. A. |
|
1999 |
|
3 |
p. 88-94 |
artikel |
65 |
Het functioneren van zevenjarige kinderen die als baby uit het buitenland werden geadopteerd
|
Stams, Geert-Jan |
|
2001 |
|
3 |
p. 78-92 |
artikel |
66 |
Het gelijk van Freud … over de oorsprong van abnormaal gedrag
|
Muris, Peter |
|
|
|
3 |
|
artikel |
67 |
Het gelijk van Freud … over de oorsprong van abnormaal gedrag
|
Muris, Peter |
|
2005 |
|
3 |
p. 110-118 |
artikel |
68 |
Het meten van cliënttevredenheid in de jeugdzorg
|
Ramos, Claudia |
|
2006 |
|
3 |
p. 99-105 |
artikel |
69 |
Het meten van competentiebeleving bij kinderen met lichte verstandelijke beperkingen
|
Elias, Cristel L. |
|
2007 |
|
3 |
p. 104-110 |
artikel |
70 |
Het moreel oordelen van jeugdige delinquenten
|
Stams, Geert Jan |
|
2006 |
|
3 |
p. 117-118 |
artikel |
71 |
Het stripverhaal van de statistiek
|
Hoeksma, J. B. |
|
1997 |
|
3 |
p. 113-114 |
artikel |
72 |
Het voorspellen van problematische opgroei- of opvoedingssituaties - Predicting problematic child-rearing situations
|
van der Put, Claudia |
|
2016 |
|
3 |
p. 133-154 |
artikel |
73 |
Het werkgeheugen van jongeren met een lichte verstandelijke beperking
|
Molen, Mariët J. van der |
|
2007 |
|
3 |
p. 88-96 |
artikel |
74 |
Het zelfconcept van kinderen met adhd
|
Molendijk, Nina K. |
|
2008 |
|
3 |
p. 162-179 |
artikel |
75 |
Hoe werken antipestprogramma’s?
|
Colpin, Hilde |
|
2015 |
|
3 |
p. 181-183 |
artikel |
76 |
Hoe zeker is zeker genoeg?
|
Tilborg, Lisette Visser-van |
|
2012 |
|
3 |
p. 145-157 |
artikel |
77 |
IJzendoorn, M. H. van, & Rosmalen, L. van (red.) (2016). Pedagogiek in beeld. Een inleiding in de pedagogische studie van opvoeding, onderwijs en hulpverlening
|
Leeuwen, Karla G. Van |
|
2017 |
|
3 |
p. 194-195 |
artikel |
78 |
Ik kies voor zelfcontrole: CGT op school bij gedragsproblemen
|
Liber, Juliëtte M. |
|
2015 |
|
3 |
p. 146-161 |
artikel |
79 |
In de beperking toont zich de meester
|
Haan, Else de |
|
|
|
3 |
p. 99-101 |
artikel |
80 |
Intelligentietests voor jonge kinderen: deson-r2½-7 en andere intelligentietests
|
Winkel, Marjolijn |
|
2001 |
|
3 |
p. 93-99 |
artikel |
81 |
Interbeoordelaarsovereenstemming bij gestructureerd beslissen over kindermishandeling
|
Bartelink, Cora |
|
2013 |
|
3 |
p. 120-135 |
artikel |
82 |
‘It takes a learning organization to protect a child’: Effectieve bescherming van kinderen tegen mishandeling
|
de Ruiter, Corine |
|
|
|
3 |
p. 342-345 |
artikel |
83 |
Jeugdcriminaliteit: feiten en mythen over een beperkt probleem.
|
Dekovic, M. |
|
1998 |
|
3 |
p. 232-233 |
artikel |
84 |
Kinderen en jongeren met een lichte verstandelijke beperking
|
Koot, Hans M. |
|
2007 |
|
3 |
p. 75-77 |
artikel |
85 |
Kinder- en jeugdpsychiatrische diagnostiek en classificatie
|
Gaag, Rutger Jan van der |
|
|
|
3 |
p. 110-117 |
artikel |
86 |
Kinderpsychiatrische stoornissen en gezinsbelasting
|
Voorst, Guus J. P. van |
|
|
|
3 |
p. 137-142 |
artikel |
87 |
Langs de divan gelopen: napraten
|
Boeck, P. De |
|
1999 |
|
3 |
p. 156-161 |
artikel |
88 |
Lopen jongeren met een lichte verstandelijke beperking meer kans om in aanraking te komen met justitie?
|
d’Escury, Annematt Collot |
|
2007 |
|
3 |
p. 128-137 |
artikel |
89 |
Mededeling: vervolg debat over relatie diagnostiek en behandeling op website Kind en Adolescent
|
|
|
|
|
3 |
p. 147 |
artikel |
90 |
Menen en weten
|
Ploeg, J. D. van der |
|
1998 |
|
3 |
p. 222-224 |
artikel |
91 |
Meten en weten in de jeugdzorg
|
Veerman, J. W. |
|
1998 |
|
3 |
p. 212-221 |
artikel |
92 |
Met kennis oogsten: monitoring en doorontwikkeling zorg voor jeugd
|
Yperen, Tom van |
|
2013 |
|
3 |
p. 136-146 |
artikel |
93 |
Mindful achter de tralies
|
Hillege, Sanne |
|
2019 |
|
3 |
p. 281-284 |
artikel |
94 |
Mis(ver)standen rondom dyslexie
|
Jong, Peter F. de |
|
2017 |
|
3 |
p. 187-189 |
artikel |
95 |
Modellen bekeken van achter de divan
|
Boer, F. |
|
1999 |
|
3 |
p. 162-163 |
artikel |
96 |
Modellen op de divan: ten geleide
|
Verschueren, K. |
|
1999 |
|
3 |
p. 85-87 |
artikel |
97 |
Multifamily Therapy met vluchtelingengezinnen: van oorlog naar veiligheid
|
Ee, Elisa van |
|
2014 |
|
3 |
p. 205-215 |
artikel |
98 |
Multilevel modellen en gevoelens
|
Hoeksma, J. B. |
|
1999 |
|
3 |
p. 147-155 |
artikel |
99 |
Multisysteemtherapie, wel of niet toepassen?
|
Boendermaker, Leonieke |
|
2005 |
|
3 |
p. 141-143 |
artikel |
100 |
Neuropsychologische kenmerken van kinderen en adolescenten met een (lichte) verstandelijke beperking
|
Ramakers, Ger J. A. |
|
2007 |
|
3 |
p. 78-87 |
artikel |
101 |
Niet elke school wil een leerling met een rugzak
|
Rispens, J. |
|
1997 |
|
3 |
p. 103-105 |
artikel |
102 |
Niets zo praktisch als een goede theorie*
|
Verschueren, Karine |
|
2005 |
|
3 |
p. 144-145 |
artikel |
103 |
(No) harm done?
|
Dekovic, Maja |
|
2002 |
|
3 |
p. 123-125 |
artikel |
104 |
Obstakels op de weg naar zorg
|
Zwaanswijk, Marieke |
|
2006 |
|
3 |
p. 90-98 |
artikel |
105 |
Omer, Haim & Wiebenga, Eliane. Geweldloos verzet in gezinnen. Een nieuwe benadering van gewelddadig en zelfdestructief gedrag van kinderen en adolescenten
|
Spanjaard, Han J. M. |
|
2016 |
|
3 |
p. 193-194 |
artikel |
106 |
Omgaan met liefdesverdriet
|
Meerum Terwogt, Mark |
|
2005 |
|
3 |
p. 125-132 |
artikel |
107 |
Ontvangen
|
|
|
2013 |
|
3 |
p. 177 |
artikel |
108 |
Ontvangen
|
|
|
|
|
3 |
p. 148-149 |
artikel |
109 |
Ontvangen
|
, |
|
2001 |
|
3 |
p. 120 |
artikel |
110 |
Ontvangen
|
, |
|
2005 |
|
3 |
p. 147 |
artikel |
111 |
Ontvangen
|
, |
|
2006 |
|
3 |
p. 125-126 |
artikel |
112 |
Ontvangen
|
, |
|
2008 |
|
3 |
p. 187 |
artikel |
113 |
Ontwikkeling in individuen
|
Geert, Paul L. C. van |
|
2002 |
|
3 |
p. 117-120 |
artikel |
114 |
Ontwikkeling in relaties
|
Aken, Marcel A. G. van |
|
2002 |
|
3 |
p. 105-116 |
artikel |
115 |
Oog voor het hele gezin
|
Egberts, Marthe R. |
|
2019 |
|
3 |
p. 269-276 |
artikel |
116 |
Opmerkelijk
|
Juffer, Femmie |
|
2012 |
|
3 |
p. 158-160 |
artikel |
117 |
Opmerkelijk
|
|
|
1998 |
|
3 |
p. 225-229 |
artikel |
118 |
OPROEP: laten we gezamenlijk één pakket scheidingsinterventies voor preventie en curatie ontwikkelen
|
Goorden, Olaf |
|
2015 |
|
3 |
p. 178-180 |
artikel |
119 |
Opvoeding en ontvankelijkheid - Upbringing and susceptibility
|
Overbeek, G. |
|
2015 |
|
3 |
p. 162-172 |
artikel |
120 |
Opvoeding, vriendschapsrelaties en het functioneren van adolescenten uit verschillende etnische groepen
|
Wissink, Inge B. |
|
2008 |
|
3 |
p. 147-161 |
artikel |
121 |
Ouderlijke kennis, contacten met leeftijdgenoten en externaliserend probleemgedrag van adolescenten
|
Reitz, Ellen |
|
2008 |
|
3 |
p. 134-146 |
artikel |
122 |
Ouders: pleegzorg kan niet zonder
|
Robbroeckx, L. M. H. |
|
1997 |
|
3 |
p. 108-110 |
artikel |
123 |
Over conceptverwarring en misperceptie
|
Palmen, Hanneke M. H. |
|
2006 |
|
3 |
p. 115-116 |
artikel |
124 |
Over het ongedaan maken van een psychiatrische diagnose - About undoing a psychiatric diagnosis
|
Kolthof, Henk Jan |
|
2017 |
|
3 |
p. 137-147 |
artikel |
125 |
Over wanneer en waarom kinderen helpen - About when and why children help
|
Sierksma, Jellie |
|
2018 |
|
3 |
p. 205-217 |
artikel |
126 |
Pervasieve ontwikkelingsstoornissen bij kinderen en jeugdigen met een lichte verstandelijke beperking
|
Bildt, Annelies A. de |
|
2007 |
|
3 |
p. 111-117 |
artikel |
127 |
Pesten
|
Veenstra, René |
|
|
|
3 |
|
artikel |
128 |
Pesten
|
Veenstra, René |
|
2005 |
|
3 |
p. 133-140 |
artikel |
129 |
Pesten op school en in de virtuele wereld
|
Jellesma, Francine C. |
|
2011 |
|
3 |
p. 175-177 |
artikel |
130 |
Pesten; wat kunnen we eraan doen?
|
Goossens, Dr. Frits A. |
|
|
|
3 |
p. 105-106 |
artikel |
131 |
Piekeren bij kinderen
|
De Cuyper, Sandy |
|
|
|
3 |
p. 81-88 |
artikel |
132 |
Praktische toepassing en effecten van Signs of Safety – Een pilotstudie - Signs of effectiveness of signs of safety?—A pilot study
|
Reekers, Sari |
|
2019 |
|
3 |
p. 250-268 |
artikel |
133 |
Principes en toepassing van structurele modellen
|
Hox, J. J. |
|
1999 |
|
3 |
p. 136-146 |
artikel |
134 |
Probleemgedrag, persoonlijkheid en relationele ondersteuning van jongens in een RIJ
|
Wit, B. de |
|
1998 |
|
3 |
p. 191-202 |
artikel |
135 |
Problemen met emoties en gedrag bij jeugdigen met verstandelijke beperkingen
|
Dekker, Mariëlle C. |
|
|
|
3 |
p. 128-136 |
artikel |
136 |
Redactioneel: Hoe kunnen we de jeugdzorg ‘traumasensitiever’ maken?
|
Grietens, Hans |
|
2014 |
|
3 |
p. 120-122 |
artikel |
137 |
Richtlijnen voor behandelintegriteit
|
Boendermaker, Leonieke |
|
2012 |
|
3 |
p. 160-163 |
artikel |
138 |
Risicofactoren voor spijbelen en schooluitval: een meta-analyse - Risk factors for truancy and school dropout: a meta-analysis
|
Gubbels, Jeanne |
|
2019 |
|
3 |
p. 215-249 |
artikel |
139 |
Schoolbegeleiding als onderdeel van een psychiatrische dagbehandeling
|
Braber, Mariken |
|
2001 |
|
3 |
p. 100-111 |
artikel |
140 |
Sekseverschillen in vriendschapsbehoeften: conceptverwarring
|
Delfos, Martine F. |
|
2006 |
|
3 |
p. 113-114 |
artikel |
141 |
Seksueel misbruik van pleegkinderen in de periode 1945-2010: een kwalitatieve inhoudsanalyse van meldingen bij de commissie-Samson
|
Grietens, Hans |
|
2014 |
|
3 |
p. 123-134 |
artikel |
142 |
Separatieangst: in de DSM-5 meer dan alleen een stoornis in de kindertijd
|
van der Sluis, Cathy |
|
2016 |
|
3 |
p. 185-188 |
artikel |
143 |
Signaleren van posttraumatische stressklachten bij kinderen en adolescenten: betrouwbaarheid en validiteit van de screeningslijst CRIES-13
|
Verlinden, Eva |
|
2014 |
|
3 |
p. 165-176 |
artikel |
144 |
Slecht heeft meer effect dan goed
|
|
|
|
|
3 |
p. 143-144 |
artikel |
145 |
Slotbeschouwing – ‘Van traumasensitieve kennis naar traumasensitief handelen’
|
Lindauer, Ramón |
|
2014 |
|
3 |
p. 216-218 |
artikel |
146 |
Sociale informatieverwerking van kinderen met lichte verstandelijke beperkingen
|
Nieuwenhuijzen, Maroesjka van |
|
2007 |
|
3 |
p. 97-103 |
artikel |
147 |
Sprongen en catastrofes
|
Hoeksma, J. B. |
|
1999 |
|
3 |
p. 116-125 |
artikel |
148 |
Stoute jongens, lieve meisjes?
|
Endendijk, Joyce J. |
|
2015 |
|
3 |
p. 173-177 |
artikel |
149 |
Stroomopwaarts zwemmen
|
Boer, Frits |
|
2005 |
|
3 |
p. 108-109 |
artikel |
150 |
Summaries
|
|
|
2012 |
|
3 |
p. 168-169 |
artikel |
151 |
Summaries
|
|
|
2014 |
|
3 |
p. 219-222 |
artikel |
152 |
Summaries
|
|
|
2011 |
|
3 |
p. 183 |
artikel |
153 |
Te bed of niet te bed
|
Luijk, Maartje P. C. M. |
|
2016 |
|
3 |
p. 189-192 |
artikel |
154 |
To screen or not to screen: onterechte kritiek op instrumenten voor screening van kindermishandeling
|
Put, Claudia van der |
|
2017 |
|
3 |
p. 190-193 |
artikel |
155 |
Traumatische gebeurtenissen en traumatische stresssymptomen bij pleegkinderen: een verkennende studie in vlaanderen
|
Vanderfaeillie, Johan |
|
2014 |
|
3 |
p. 135-149 |
artikel |
156 |
Tussen te kort komen en te kort doen
|
Verschueren, K. |
|
1997 |
|
3 |
p. 106-107 |
artikel |
157 |
Uitvoerige diagnostiek draagt niet bij aan een betere behandeling
|
Haan, Else de |
|
|
|
3 |
p. 89-93 |
artikel |
158 |
Van CBCL naar DSM
|
Krol, N. P. C. M. |
|
1998 |
|
3 |
p. 203-211 |
artikel |
159 |
Van 1 kind naar 2: welke gevolgen heeft de komst van een tweede kind voor de gezinsrelaties?
|
Szabò, Nòra |
|
2011 |
|
3 |
p. 170-172 |
artikel |
160 |
Verheij, F., Van Doorn, F., & Wielewaker, J. (2015). Hoe kinderen denken. Handleiding voor kwalitatieve diagnostiek
|
Begeer, Sander |
|
2015 |
|
3 |
p. 186-188 |
artikel |
161 |
Vermenigvuldigen in plaats van optellen
|
Hagenaars, J. A. |
|
1999 |
|
3 |
p. 126-135 |
artikel |
162 |
Verschueren, K., & Koomen, H. (Red.) (2016). Handboek Diagnostiek in de leerlingenbegeleiding: kind en context
|
Verlinde, Lies |
|
2017 |
|
3 |
p. 196-197 |
artikel |
163 |
Versterking pleegzorg: het spanningsveld tussen hulpvraag-gerichtheid en politieke praktijk
|
|
|
|
|
3 |
p. 145-146 |
artikel |
164 |
Verwachtingen van jongeren en ouders over ontwikkelingstaken in de adolescentiefase
|
Dekovic, M. |
|
1997 |
|
3 |
p. 77-85 |
artikel |
165 |
Voedings- en eetstoornissen en obesitas bij kinderen en jongeren
|
Elgersma, H. J. |
|
|
|
3 |
p. 337-341 |
artikel |
166 |
Voorkomen van uithuisplaatsing bij Families First door behandelingsgetrouw handelen
|
Damen, Harm |
|
2013 |
|
3 |
p. 147-164 |
artikel |
167 |
Vragen rond gehechtheid in de kinderbescherming
|
Schuengel, Carlo |
|
2002 |
|
3 |
p. 121-122 |
artikel |
168 |
Wat is moderne testtheorie?
|
Verhelst, N. D. |
|
1999 |
|
3 |
p. 95-108 |
artikel |
169 |
Wat te kiezen? Besliskunde als hulpmiddel
|
Koele, P. |
|
1999 |
|
3 |
p. 109-115 |
artikel |
170 |
‘Welcome in Jail’. Samenwerking tussen GGz en politie
|
, |
|
2001 |
|
3 |
p. 114-115 |
artikel |
171 |
Wezen en boefjes. Zes eeuwen zorg in wees– en kinderhuizen
|
Doef, P. L. M. van der |
|
1997 |
|
3 |
p. 111-112 |
artikel |
172 |
Witteman, C. L. M., Claes, L., & Heijden, P. T. van der (2017). Psychodiagnostische besluitvorming: deskundig oordelen in de klinische praktijk
|
Leeuwen, H. M. P. van |
|
2018 |
|
3 |
p. 253-255 |
artikel |
173 |
Zelfbewuste emoties in de kindertijd
|
Nikolić, Milica |
|
|
|
3 |
p. 330-336 |
artikel |
174 |
‘Ze zijn lekker rustig achter een schermpje’
|
Geurts, Suzanne M. |
|
|
|
3 |
p. 313-329 |
artikel |
175 |
Zwak ontwikkelde neurocognitieve functies belemmeren sociale leerprocessen bij gedragsstoornissen
|
Matthys, Walter |
|
2012 |
|
3 |
p. 120-129 |
artikel |