nr |
titel |
auteur |
tijdschrift |
jaar |
jaarg. |
afl. |
pagina('s) |
type |
1 |
‘adhd, wat kan de juf (m/v) er mee?’
|
Hinfelaar, M.L. |
|
2011 |
|
2 |
p. 66-83 |
artikel |
2 |
Alcoholgebruik door jongeren maakt minder zorg los dan je lief is
|
, |
|
2006 |
|
2 |
p. 80-81 |
artikel |
3 |
Bedreigingen en kansen
|
Gaag, Rutger Jan van der |
|
2015 |
|
2 |
p. 122-123 |
artikel |
4 |
Bejegening van cliënten in de jeugdzorg
|
Erve, Nicole van |
|
2005 |
|
2 |
p. 83-90 |
artikel |
5 |
Beschrijving van persoonlijkheidspathologie op jonge leeftijd binnen DSM-5
|
De Clercq, Barbara |
|
2017 |
|
2 |
p. 120-122 |
artikel |
6 |
Bevorderen van sociale interactie: Stairway to heaven?
|
Knorth, Erik J. |
|
2010 |
|
2 |
p. 1-2 |
artikel |
7 |
Bijlagen bij Veenstra, R. (2014) Groepsprocessen bij jongeren
|
|
|
2014 |
|
2 |
p. 100-107 |
artikel |
8 |
Boekbespreking
|
Doef, Peter L. M van der |
|
2002 |
|
2 |
p. 85-86 |
artikel |
9 |
Boekbespreking
|
Kraijer, D. |
|
2005 |
|
2 |
p. 105 |
artikel |
10 |
Boekbespreking
|
Tausendfreund, Tim |
|
2007 |
|
2 |
p. 68-69 |
artikel |
11 |
Boekbespreking
|
, |
|
2006 |
|
2 |
p. 84-85 |
artikel |
12 |
Boekbespreking
|
, |
|
2006 |
|
2 |
p. 82-83 |
artikel |
13 |
Boekbespreking
|
Vliegen, Nicole |
|
2007 |
|
2 |
p. 70-71 |
artikel |
14 |
Boekbespreking
|
Jellesma, Francine |
|
2008 |
|
2 |
p. 122 |
artikel |
15 |
Boekbespreking
|
Boer, Frits |
|
2008 |
|
2 |
p. 123-126 |
artikel |
16 |
Boekbesprekingen
|
, |
|
2001 |
|
2 |
p. 72-75 |
artikel |
17 |
Boekbesprekingen
|
, |
|
2006 |
|
2 |
p. 86-87 |
artikel |
18 |
Boeken
|
|
|
2011 |
|
2 |
p. 123-127 |
artikel |
19 |
Boeken
|
Hellendoorn, Joop |
|
2012 |
|
2 |
p. 109-111 |
artikel |
20 |
Boeken
|
, |
|
1999 |
|
2 |
p. 77-79 |
artikel |
21 |
Boeksignalement
|
, |
|
2001 |
|
2 |
p. 76 |
artikel |
22 |
Boeksignalementen
|
, |
|
1998 |
|
2 |
p. 189-190 |
artikel |
23 |
Boer, F. (2013). Tussen de regels. Veertien literaire meesterwerken (kinder)psychologisch bekeken. Houten: Uitgeverij Lannoo Campus. 9789401411615, 128 p., €19,99.
|
Leeuwen, Harrie van |
|
2014 |
|
2 |
p. 116-117 |
artikel |
24 |
Communicatie… niet vanzelfsprekend. Praktijkboek taaltherapie voor kinderen met contactstoornissen
|
, |
|
1997 |
|
2 |
p. 76 |
artikel |
25 |
Conflictoplossing van adolescenten met ouders en vrienden: is er een verband?
|
Doorn, Muriel van |
|
2012 |
|
2 |
p. 91-102 |
artikel |
26 |
Copingstrategieën bij kinderen
|
Boo, Gerly de |
|
2008 |
|
2 |
p. 94-104 |
artikel |
27 |
De dwangstoornis en de DSM-5
|
de Haan, Else |
|
|
|
2 |
p. 258-261 |
artikel |
28 |
De effecten van het interventieprogramma equip op morele ontwikkeling, denkfouten en sociale vaardigheden bij delinquente jongens
|
Nas, Coralijn N. |
|
2006 |
|
2 |
p. 70-79 |
artikel |
29 |
De invloed van seksualiserende media op de seksualiteitsbeleving van adolescenten: een objectiveringsperspectief - The influence of sexualizing media on how adolescents experience sexuality: an objectification perspective
|
Vandenbosch, Laura |
|
2019 |
|
2 |
p. 178-195 |
artikel |
30 |
De ivoren toren komt naar u toe deze zomer!
|
Aken, Marcel van |
|
2015 |
|
2 |
p. 119-121 |
artikel |
31 |
De meerwaarde van Triple P
|
Onrust, Simone A. |
|
2012 |
|
2 |
p. 60-74 |
artikel |
32 |
De ontwikkeling en toetsing van de ADHD-vragenlijst
|
Scholte, E. M. |
|
1999 |
|
2 |
p. 50-60 |
artikel |
33 |
De ouder-kindrelatie: wie beïnvloedt wie?
|
Reitz, Ellen |
|
2006 |
|
2 |
p. 52-61 |
artikel |
34 |
De posttraumatische-stressstoornis bij kinderen en jongeren in de DSM-5
|
Knipschild, Rik |
|
|
|
2 |
p. 249-253 |
artikel |
35 |
De rol van seksuele opvoeding in de ontwikkeling van seksualiteit en seksueel expliciete mediaconsumptie in de adolescentie - The role of sex and sexuality education in the development of sexuality and sexually explicit media consumption in adolescence
|
Overbeek, Geertjan |
|
2019 |
|
2 |
p. 137-156 |
artikel |
36 |
De tirannie van transitie en transformatie van de jeugdzorg
|
Stams, Geert Jan |
|
2014 |
|
2 |
p. 113-115 |
artikel |
37 |
De vraag en het antwoord
|
Boer, Frits |
|
2003 |
|
2 |
p. 43-44 |
artikel |
38 |
Diagnosing learning disorders. A neuropsychological framework
|
Gaag, Rutger Jan van der |
|
2010 |
|
2 |
p. 105 |
artikel |
39 |
Een interdisciplinaire kijk op mediaopvoeding - An interdisciplinary perspective on media education
|
Zaman, Bieke |
|
2019 |
|
2 |
p. 104-115 |
artikel |
40 |
Een Nederlandse versie van Rothbarts ‘Children's Behavior Questionnaire’
|
Bergh, Bea R. H. Van den |
|
2003 |
|
2 |
p. 53-57 |
artikel |
41 |
Een opmerkelijk tijdschrift blikt terug en vooruit
|
, |
|
2001 |
|
2 |
p. 67-68 |
artikel |
42 |
Eens depressief… altijd depressief?
|
, |
|
1997 |
|
2 |
p. 68-69 |
artikel |
43 |
Effecten van interventies: baat het niet, dan schaadt het niet?
|
Deković, Maja |
|
2010 |
|
2 |
p. 98-101 |
artikel |
44 |
Effecten van waargenomen controle op de relatie tussen ouderlijk opvoedingsgedrag en symptomen van angst en depressie bij kinderen
|
Muris, Peter |
|
|
|
2 |
p. 91-100 |
artikel |
45 |
Effecten van waargenomen controle op de relatie tussen ouderlijk opvoedingsgedrag en symptomen van angst en depressie bij kinderen
|
Muris, Peter |
|
2005 |
|
2 |
p. 91-100 |
artikel |
46 |
Effectiviteit: het grote debat
|
Yperen, Tom A. van |
|
2007 |
|
2 |
p. 66-67 |
artikel |
47 |
Effectiviteitsstudies en kwaliteitszorg
|
Yperen, Tom. A. van |
|
2003 |
|
2 |
p. 73-75 |
artikel |
48 |
Effectiviteit van de jeugdzorg: passen en meten - The effectiveness of youth care: getting the right fit
|
Scholte, Ron |
|
2017 |
|
2 |
p. 91-107 |
artikel |
49 |
Effectiviteit van Triple P in Nederland: stand van zaken en controverse - Effectiveness of Triple P in the Netherlands: state of affairs and controversy
|
Schappin, R. |
|
2017 |
|
2 |
p. 75-90 |
artikel |
50 |
Effectonderzoek voor de ‘evidence based’ praktijk
|
Yperen, Tom A. van |
|
2002 |
|
2 |
p. 82-84 |
artikel |
51 |
Elk kind maakt zich zijn eigen vader en moeder
|
Boer, F. |
|
1998 |
|
2 |
p. 175-181 |
artikel |
52 |
EPA2000: een instrument om metacognitieve en rekenvaardigheden te meten
|
Desoete, Annemie |
|
2001 |
|
2 |
p. 58-64 |
artikel |
53 |
Etnische verschillen in risicofactoren
|
Put, Claudia E. Van der |
|
2014 |
|
2 |
p. 70-85 |
artikel |
54 |
Evaluatie van een groepsgerichte sociale-vaardigheidstraining voor kinderen met probleemgedrag
|
Vugt, Eveline van |
|
2010 |
|
2 |
p. 83-97 |
artikel |
55 |
Evidencebased behandelen in de jeugd-ggz: Het resultaat van een twee jaar durend scholingsprogramma
|
Kriens, Sanne |
|
|
|
2 |
p. 229-248 |
artikel |
56 |
Expressie van emoties bij hoogfunctionerende kinderen met autisme
|
Rieffe, Carolien |
|
|
|
2 |
|
artikel |
57 |
Expressie van emoties bij hoogfunctionerende kinderen met autisme
|
Rieffe, Carolien |
|
2005 |
|
2 |
p. 75-82 |
artikel |
58 |
Externaliserend probleemgedrag en opvoeding bij kinderen van vier tot negen jaar
|
Prinzie, Peter |
|
|
|
2 |
p. 55-67 |
artikel |
59 |
Financiële stress van ouders en externaliserend probleemgedrag van adolescenten: De mediërende rol van depressieve gevoelens en opvoeding - Financial stress of parents and externalising problem behaviour in adolescents: the medating role of depressive feelings and parenting
|
Ponnet, Koen |
|
2016 |
|
2 |
p. 84-104 |
artikel |
60 |
Forensische jeugdpsychiatrie en orthopsychiatrie. Verslag van een conferentie in Siena
|
, |
|
1997 |
|
2 |
p. 70-72 |
artikel |
61 |
Frans, E., De Wilde, K., Janssens, K., Van Berlo, W., & Storms, O. (2016). Buiten de lijnen. Sensoa Vlaggensysteem voor kinderen en jongeren met bijzondere behoeften
|
Spanjaard, Han J. M. |
|
2017 |
|
2 |
p. 128-130 |
artikel |
62 |
G. Dirksen, M. de Boer, H. Möller, & J. Willemse (2014). Breindidactiek. Helpen leren met breinkennis
|
Rommelse, Nanda |
|
2016 |
|
2 |
p. 130-132 |
artikel |
63 |
Gedragsproblemen en sterktes bij kinderen met Downsyndroom
|
Dieleman, Lisa |
|
2015 |
|
2 |
p. 101-118 |
artikel |
64 |
Gegeneraliseerde angststoornis en de waarneming van ouders door adolescenten
|
Hale, William W. |
|
2006 |
|
2 |
p. 62-69 |
artikel |
65 |
Gehechtheid en internaliserend en externaliserend probleemgedrag bij adolescenten
|
Buist, Kirsten L. |
|
|
|
2 |
p. 80-91 |
artikel |
66 |
Gehechtheidsstoornissen: voor en na DSM-5
|
Vervoort, Eleonora A. M. |
|
2016 |
|
2 |
p. 120-123 |
artikel |
67 |
Genetische en omgevingsinvloeden op rookgedrag van jongeren
|
Harakeh, Zeena |
|
2007 |
|
2 |
p. 61-63 |
artikel |
68 |
Gestructureerde interviews bij DSM-classificatie van probleemgedrag bij kinderen en jeugdigen
|
Esmeijer, F. J. |
|
1998 |
|
2 |
p. 163-169 |
artikel |
69 |
Gezinsspeldiagnostiek: ‘speelse’ gezinsdiagnostiek
|
Lesterhuis, I. |
|
1997 |
|
2 |
p. 61-65 |
artikel |
70 |
Gezinsstructuur en internaliserend en externaliserend probleemgedrag van adolescenten en jongvolwassenen
|
VanderValk, Inge E. |
|
|
|
2 |
p. 92-100 |
artikel |
71 |
Goense, P.B. (2016). Bridging the implementation gap. A study on sustainable implementation of interventions in child and youth care organizations
|
Boendermaker, Leonieke |
|
2017 |
|
2 |
p. 134-136 |
artikel |
72 |
Gooi de ouders niet weg met het badwater! Reactie op Bodden
|
Boer, Frits |
|
2008 |
|
2 |
p. 119-120 |
artikel |
73 |
Groepsmediatietherapie op maat voor ouders van ADHD–kinderen
|
Bandsma, L. G. |
|
1997 |
|
2 |
p. 48-55 |
artikel |
74 |
Groepsprocessen bij jongeren: over pesten en ander probleemgedrag
|
Veenstra, René |
|
2014 |
|
2 |
p. 86-99 |
artikel |
75 |
Handbook of developmental disabilities
|
Gaag, Rutger Jan van der |
|
2010 |
|
2 |
p. 104-105 |
artikel |
76 |
Handelen op basis van Theory of Mind-kennis bij kinderen uit het autisme-spectrum
|
Begeer, Sander |
|
2001 |
|
2 |
p. 43-50 |
artikel |
77 |
Handelingsperspectieven voor het werken met probleemjongeren? Een symposiumverslag
|
, |
|
1997 |
|
2 |
p. 66-67 |
artikel |
78 |
Haptonomische zwangerschapsbegeleiding en de prenatale gehechtheid van ouders aan hun kind - Haptonomic guidance of pregnancy and the prenatal attachment of both parents to their unborn child
|
Pollmann, M. T. F. |
|
2017 |
|
2 |
p. 108-119 |
artikel |
79 |
Helderheid van zelfbeeld, communicatie met ouders en internaliserende problemen in de adolescentie
|
van Dijk, Marloes P. A. |
|
|
|
2 |
p. 205-228 |
artikel |
80 |
Het belang van de prenatale levensfase voor de ontwikkeling van psychopathologie
|
Bergh, Bea R. H. M. Van den |
|
2002 |
|
2 |
p. 61-70 |
artikel |
81 |
Het einde van de pleegzorg in zicht?
|
Grietens, Hans |
|
2012 |
|
2 |
p. 105-108 |
artikel |
82 |
Het Integratie Differentiatie-Model (id-model)
|
Westermann, George M. A. |
|
2003 |
|
2 |
p. 66-72 |
artikel |
83 |
Het kinderlijke brein van de adolescent?
|
, |
|
2005 |
|
2 |
p. 101-102 |
artikel |
84 |
Het Leerkracht Relatie Interview
|
Spilt, Jantine L. |
|
2010 |
|
2 |
p. 58-70 |
artikel |
85 |
Het tekort van de reguliere psychologie en de gedurfde interpretatie
|
Levering, Bas |
|
2002 |
|
2 |
p. 75-79 |
artikel |
86 |
Hoe effectief is de jeugdzorgpraktijk?
|
, |
|
2005 |
|
2 |
p. 103-104 |
artikel |
87 |
Hulpverlening door het psychosociaal team in een justitiële jeugdinrichting
|
Put, J. van de |
|
1997 |
|
2 |
p. 56-60 |
artikel |
88 |
Intakecriteria van residentiële instellingen voor jeugdhulpverlening; continuïteit en verandering
|
, |
|
2001 |
|
2 |
p. 69-71 |
artikel |
89 |
Internaliseren
|
Knorth, Erik |
|
2008 |
|
2 |
p. 62-63 |
artikel |
90 |
Is ADHD nou wel of niet een hersenziekte?
|
Rommelse, Nanda |
|
2017 |
|
2 |
p. 123-127 |
artikel |
91 |
Is het gebruik van games en sociale media gerelateerd aan het psychosociaal en schoolfunctioneren van jongeren? - Is the use of video games and social media related to how young people function psychosocially and at school?
|
Eijnden, Regina J. J. M. van den |
|
2019 |
|
2 |
p. 116-136 |
artikel |
92 |
I. van Hilvoorde Grenswachters van de pedagogiek. Demarcatie en disciplinevorming in de ontwikkeling van de Nederlandse academische pedagogiek (1900-1970)
|
Delicat, Dr. Jan-Wilm |
|
2003 |
|
2 |
p. 78-79 |
artikel |
93 |
Jeugd en media
|
Overbeek, Geertjan |
|
2019 |
|
2 |
p. 101-103 |
artikel |
94 |
Jeugdzorg op de ladder
|
Yperen, Tom van |
|
2011 |
|
2 |
p. 119-122 |
artikel |
95 |
Jongens versus meisjes: zelf- en leerkrachtbeoordeling op de CBSK en CBSL
|
Bergh, B. Van den |
|
1999 |
|
2 |
p. 61-67 |
artikel |
96 |
Kemner, Chantal (2011).Het sociale leven van baby’s en de spectaculaire groei van de hersenen in het eerste levensjaar. Amsterdam: Uitgeverij Balans.isbn 978 94 600 3341 4, 176 p., € 17,95
|
Gaag, Rutger Jan van der |
|
2012 |
|
2 |
p. 111-112 |
artikel |
97 |
Kinderkanker
|
Dalen, E. A. van |
|
1998 |
|
2 |
p. 154-162 |
artikel |
98 |
Klein beginnen: over de noodzaak van ontwikkelingsonderzoek naar de rol van waarneming in het ontstaan van psychopathologie
|
Kemner, Chantal |
|
2010 |
|
2 |
p. 71-82 |
artikel |
99 |
Kleinschalige groepen binnen de jeugdhulp: een eerste verkenning
|
Nijhof, Karin S. |
|
|
|
2 |
p. 187-204 |
artikel |
100 |
Longitudinale effecten van kwaliteit van de broer/zusrelatie op probleemgedrag van adolescenten: een cross-etnische vergelijking
|
Buist, Kirsten L. |
|
2015 |
|
2 |
p. 63-85 |
artikel |
101 |
Michel Walrave & Joris van Ouytsel (2014). Mediawijs Online. Jongeren en sociale media
|
Diest, Henrike van |
|
2015 |
|
2 |
p. 124-126 |
artikel |
102 |
Migratie en ontwikkeling
|
Stevens, Gonneke W. J. M. |
|
2018 |
|
2 |
p. 69-71 |
artikel |
103 |
Niet begrijpen en niet begrepen worden
|
Tusenius, A. A. |
|
1999 |
|
2 |
p. 68-72 |
artikel |
104 |
Niet begrijpen en niet begrepen worden
|
Tusenius, A. A. |
|
1999 |
|
2 |
p. 80-84 |
artikel |
105 |
Niet-suïcidale zelfbeschadiging/Nonsuicidal Self-Injury (NSSI)
|
Claes, Laurence |
|
2016 |
|
2 |
p. 124-129 |
artikel |
106 |
Omvang van kindermishandeling in het district Nickerie, Suriname
|
Berg, L.M. van den |
|
2011 |
|
2 |
p. 84-100 |
artikel |
107 |
Ontvangen
|
|
|
2010 |
|
2 |
p. 105-107 |
artikel |
108 |
Ontvangen
|
|
|
2013 |
|
2 |
p. 115-116 |
artikel |
109 |
Ontvangen
|
|
|
2012 |
|
2 |
p. 112-114 |
artikel |
110 |
Ontvangen
|
, |
|
2001 |
|
2 |
p. 77 |
artikel |
111 |
Ontvangen
|
, |
|
2005 |
|
2 |
p. 106-107 |
artikel |
112 |
Ontvangen
|
|
|
2007 |
|
2 |
p. 72-73 |
artikel |
113 |
Ontvangen
|
, |
|
2008 |
|
2 |
p. 126 |
artikel |
114 |
Opmerkelijk
|
Yperen, Tom A van |
|
2012 |
|
2 |
p. 103-105 |
artikel |
115 |
Opmerkelijk
|
|
|
1998 |
|
2 |
p. 185-188 |
artikel |
116 |
Opmerkelijk
|
, |
|
1999 |
|
2 |
p. 73-76 |
artikel |
117 |
Op reis met Kind en Adolescent
|
, |
|
2007 |
|
2 |
p. 74 |
artikel |
118 |
Op reis met Kind en Adolescent 2007: de uitslag
|
, |
|
2008 |
|
2 |
p. 121 |
artikel |
119 |
Opstap Opnieuw bij Turkse en Marokkaanse gezinnen: werkt het?
|
Tuijl, Cathy van |
|
2002 |
|
2 |
p. 71-74 |
artikel |
120 |
Opvoeden in Nederland
|
, |
|
1997 |
|
2 |
p. 73-75 |
artikel |
121 |
Opvoeding en globalisering in westerse landen - Parenting and globalization in western countries
|
Prevoo, Mariëlle J. L. |
|
2018 |
|
2 |
p. 113-126 |
artikel |
122 |
Opvoedingsaccenten bij adolescenten
|
Knorth, Erik J. |
|
2006 |
|
2 |
p. 50-51 |
artikel |
123 |
Op zoek naar verklaringen voor de ondervertegenwoordiging in de jeugdhulp van jongeren met een migratieachtergrond - In search of explanations for the underrepresentation of migrant adolescents in mental health care
|
Verhulp, Esmée E. |
|
2018 |
|
2 |
p. 160-181 |
artikel |
124 |
Ouderinterventie voor gedragsproblemen bij kinderen - Parenting programme for disruptive child behaviour
|
Leijten, Patty |
|
2018 |
|
2 |
p. 143-159 |
artikel |
125 |
Ouders van angstige kinderen: laat ze maar thuis!
|
Bodden, Denise |
|
2008 |
|
2 |
p. 116-118 |
artikel |
126 |
Oudertraining als cruciale factor in preventieprogramma's: een te smalle basis?
|
Geeraets, Mevr drs. H. W. |
|
2003 |
|
2 |
p. 76-77 |
artikel |
127 |
Persoonlijkheid en persoonlijkheidsstoornissen bij kinderen en adolescenten
|
Aken, Marcel A. G. van |
|
2010 |
|
2 |
p. 101-103 |
artikel |
128 |
Pilotstudie van de ADHD toolkit: een gedragsveranderende interventie voor kinderen met ADHD-problemen op de basisschool
|
Geudens, L. |
|
2016 |
|
2 |
p. 69-83 |
artikel |
129 |
Probleemgedrag bij jongeren in de VS en de Russische Federatie
|
Grietens, H. |
|
1999 |
|
2 |
p. 42-49 |
artikel |
130 |
Psychische problematiek bij jeugdigen met een migratieachtergrond in Nederland en Vlaanderen - Psychological problems among young people with a migration background in the Netherlands and Flanders
|
Stevens, Gonneke W. J. M. |
|
2018 |
|
2 |
p. 72-91 |
artikel |
131 |
Psychometrische kenmerken van de Zelfredzaamheid-Matrix (ZRM) en het ZRM-Supplement Ouderschap - Psychometric properties of the Self-Sufficiency Matrix (SSM) and the SSM Supplement Parenthood
|
van den Boom, Wijnand |
|
2016 |
|
2 |
p. 105-119 |
artikel |
132 |
Psychotische ervaringen bij jeugdigen met een migratieachtergrond: prevalentie, impact en culturele context - Prevalence, impact and cultural context of psychotic experiences among ethnic minority youth
|
Adriaanse, Marcia |
|
2018 |
|
2 |
p. 92-112 |
artikel |
133 |
Rectificatie
|
|
|
2010 |
|
2 |
p. 109 |
artikel |
134 |
Residentiële zorg voor allochtone jongeren
|
Knorth, E. J. |
|
1997 |
|
2 |
p. 38-47 |
artikel |
135 |
Rosa en de verandering in denken over een verstandelijke beperking
|
Roording-Ragetlie, Sammy |
|
|
|
2 |
p. 254-257 |
artikel |
136 |
Rouw en verliesverwerking door jeugdigen
|
Spuij, Mariken |
|
2008 |
|
2 |
p. 80-93 |
artikel |
137 |
School en wetenschap: beide goed, samen beter!
|
Voortman, Simone |
|
2007 |
|
2 |
p. 64-65 |
artikel |
138 |
Socialemediagebruik, socialemediastress en slaap: crosssectionele en longitudinale verbanden tijdens de adolescentie - Social media use, social media stress and sleep: examining cross-sectional and longitudinal relationships in adolescents
|
Schuur, Winneke A. van der |
|
2019 |
|
2 |
p. 157-177 |
artikel |
139 |
Sociale relaties en de ontwikkeling van kinderen: op de voet gevolgd
|
Boer, Frits |
|
|
|
2 |
p. 101-107 |
artikel |
140 |
Sociale relaties van kinderen en jeugdigen
|
Aken, Marcel A. G. van |
|
|
|
2 |
p. 40-44 |
artikel |
141 |
Stressvolle gebeurtenissen en veranderingen in temperament tijdens de vroege en midden adolescentie: de trails studie
|
Laceulle, Odilia M. |
|
2012 |
|
2 |
p. 75-90 |
artikel |
142 |
Summaries
|
|
|
2011 |
|
2 |
p. 128-129 |
artikel |
143 |
Summaries
|
|
|
2010 |
|
2 |
p. 108 |
artikel |
144 |
Summaries: Van der Put, C. E., Stams, G. J. J. M., Deković, M., Hoeve, M., & Van der Laan, P. H. Risk factors for recidivism: differences between Dutch, Moroccan, Surinamese, Turkish and Antillean youth. Kind en Adolescent, 35 (2), 70-85
|
|
|
2014 |
|
2 |
p. 118 |
artikel |
145 |
Surfen, chatten en internaliserende problemen
|
Selfhout, Maarten H. W. |
|
2007 |
|
2 |
p. 52-60 |
artikel |
146 |
Taxatie van probleemgedrag door ouders en kinderen zelf
|
Strijker, Johan |
|
2008 |
|
2 |
p. 105-115 |
artikel |
147 |
Temperamenttypes bij peuters
|
Akker, Alithe L. van den |
|
2015 |
|
2 |
p. 86-100 |
artikel |
148 |
Thema’s voor een multimodale interventie voor slachtoffers (12 t/m 20 jaar) van online seksueel geweld - Themes for a multimodal intervention for victims (aged 12 to 20) of online sexual violence
|
Kaijadoe, Shireen |
|
2019 |
|
2 |
p. 196-214 |
artikel |
149 |
Trauma en autobiografisch geheugen van adolescenten
|
Meesters, C. |
|
1998 |
|
2 |
p. 170-174 |
artikel |
150 |
Traumasensitief (pleeg)ouderschap
|
Lindauer, Ramón |
|
2013 |
|
2 |
p. 114-115 |
artikel |
151 |
Traumatische herinneringen kunnen worden beïnvloed
|
Boer, Frits |
|
2002 |
|
2 |
p. 80-81 |
artikel |
152 |
Van Duppen, D., & Hoebeke, J. (2016). De Supersamenwerker
|
Soenens, Bart |
|
2017 |
|
2 |
p. 131-133 |
artikel |
153 |
Vermindering van suïcidaliteit bij adolescenten door een schoolgericht vaardigheidsprogramma
|
Gravesteijn, J. C. |
|
2011 |
|
2 |
p. 101-115 |
artikel |
154 |
Voorspellen en verklaren van emoties bij dove kinderen
|
Rieffe, Carolien |
|
2001 |
|
2 |
p. 51-57 |
artikel |
155 |
Vragen rond hulpvragen
|
Coolen, Jolanda A. B. M. |
|
2003 |
|
2 |
p. 58-65 |
artikel |
156 |
Vriendschappen en antipathieën
|
Lieshout, Cornelis F. M. van |
|
|
|
2 |
p. 68-79 |
artikel |
157 |
Vroegtijdige Interventie Prematuren (vip)
|
Staring, Anton B. P. |
|
|
|
2 |
p. 67-74 |
artikel |
158 |
Vroegtijdige Interventie Prematuren (vip)
|
Staring, Anton B. P. |
|
2005 |
|
2 |
p. 67-74 |
artikel |
159 |
Waarom?!
|
Knorth, Erik J. |
|
2007 |
|
2 |
p. 38-39 |
artikel |
160 |
Waarom rom nooit hetzelfde zal opleveren als rct
|
Stams, Geert Jan J. M. |
|
2011 |
|
2 |
p. 116-118 |
artikel |
161 |
Waarom tehuisjongeren (g)een klacht indienen
|
Bogaard, Michel van den |
|
2003 |
|
2 |
p. 45-52 |
artikel |
162 |
Waarom we doen wat we niet graag doen
|
Vansteenkiste, Maarten |
|
2008 |
|
2 |
p. 64-79 |
artikel |
163 |
Welke rol spelen denkbeeldige vriendjes in de ontwikkeling van jonge kinderen?
|
, |
|
2001 |
|
2 |
p. 65-66 |
artikel |
164 |
Werken met vluchtelingenkinderen in pedagogische praktijken - Working with refugee children in educational practices
|
De Haene, Lucia |
|
2018 |
|
2 |
p. 127-142 |
artikel |
165 |
Woede, wraak en leedvermaak
|
Castro, Bram Orobio de |
|
2007 |
|
2 |
p. 40-51 |
artikel |
166 |
Zelfwaardering en acceptatie door leeftijdgenoten
|
Donders, Wendy |
|
|
|
2 |
p. 45-54 |
artikel |
167 |
Zestig jaar kinder- en jeugdpsychiatrie in Nederland (1920-1980)
|
Weijers, Ido |
|
2002 |
|
2 |
p. 51-60 |
artikel |
168 |
Zoals de ouden zongen ...?
|
Boom, D. C. van den |
|
1998 |
|
2 |
p. 182-184 |
artikel |
169 |
Zoete woorden met een bittere nasmaak
|
Brummelman, Eddie |
|
2014 |
|
2 |
p. 108-112 |
artikel |