Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 4 gevonden artikelen
 
 
  A multi-criteria framework for assessing scholarship based on Boyer's scholarship model
 
 
Titel: A multi-criteria framework for assessing scholarship based on Boyer's scholarship model
Auteur: Uzoka, Faith-Michael
Fedoruk, Alan
Osakwe, Carlton
Osuji, Joseph
Gibb, Kalen
Verschenen in: Information, knowledge, systems management
Paginering: Jaargang 12 (2013) nr. 1 pagina's 25-51
Jaar: 2013-09-12
Inhoud: Universal, effective, fair, and consistent methods for evaluating faculty scholarly activities have remained elusive for years. This research utilized the Analytic Hierarchy Process (AHP) to assess the professoriate's own perceptions of the appropriate assessment of faculty research. The paper also incorporated the Boyer model of scholarship as one of the main criteria for scholarship evaluation. We addressed the "how" and "how much" in the weighting of scholarship output based on a survey of faculty at five Canadian teaching-intensive universities. The surprising lack of weighting value assigned to the Scholarship of Teaching and Learning, and the overall structure of the AHP model present interesting results.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 4 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland