Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Perceived deception in online auctions: Antecedents and consequences
 
 
Titel: Perceived deception in online auctions: Antecedents and consequences
Auteur: Fang, Yu-Hui
Li, Chia-Ying
Verschenen in: Human systems management
Paginering: Jaargang 33 (2014) nr. 4 pagina's 181-197
Jaar: 2014-12-02
Inhoud: Despite the explosive growth of electronic commerce, individuals hesitate to shop online due to acts of deception, a behavior which is especially exaggerated on auction websites. The study explores antecedents of perceived deception from a deceptive impression management (IM) perspective to understand the consumer purchase decision process in online auctions. This study proposes online deceptive IM as the antecedent of perceived deception, and trust and transaction intention as consequences of perceived deception in online auctions. The study discusses the moderating effects of involvement with the online channel in consumer decision making. Possible approaches to addressing online deception are provided.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland