Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Can Proofs be Animated by Games?
 
 
Titel: Can Proofs be Animated by Games?
Auteur: Hayashi, Susumu
Verschenen in: Fundamenta informaticae
Paginering: Jaargang 77 (2007) nr. 4 pagina's 331-343
Jaar: 2007-06-06
Inhoud: Proof animation is a way of executing proofs to find errors in the formalization of proofs. It is intended to be "testing in proof engineering". Although the realizability interpretation as well as the functional interpretation based on limit-computations were introduced as means for proof animation, they were unrealistic as an architectural basis for actual proof animation tools. We have found a game theoretic semantics corresponding to these interpretations, which is likely to be the right architectural basis for proof animation.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland