Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 5 gevonden artikelen
 
 
  A Conceptual Model for Engagement of the Online Learner
 
 
Titel: A Conceptual Model for Engagement of the Online Learner
Auteur: Lorraine M. Angelino
Deborah Natvig
Verschenen in: Journal of educators online
Paginering: Jaargang 6 (2009) nr. 1 pagina's xx
Jaar: 2009
Inhoud: Engagement of the online learner is one approach to reduce attrition rates. Attrition rates for classes taught through distance education are 10 – 20% higher than classes taught in a face-to-face setting. This paper introduces a Model for Engagement and provides strategies to engage the online learner. The Model depicts various opportunities where student-instructor, student-student, student-content, and student-community engagement can occur. The Model is divided into four strategic areas: (a) recruitment, (b) coursework, (c) post coursework, and (d) alumni. The theoretical framework for the model is Tinto‟s student integration model. The conceptual design of the model is based on engagement practices from an online Health Care Management (HCMT) certificate program at a university in South Carolina.
Uitgever: Matthew Elbeck (provided by DOAJ)
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland