Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 47 van 66 gevonden artikelen
 
 
  Price and Consumer Behavior: An Evaluation in a New Context
 
 
Titel: Price and Consumer Behavior: An Evaluation in a New Context
Auteur: Nicolas Guéguen
Céline Jacob
Verschenen in: Journal of applied sciences
Paginering: Jaargang 5 (2005) nr. 2 pagina's 383-384
Jaar: 2005
Inhoud: Nine-ending prices led to increase the amount of purchasing of women-customers. In order to generalize this effect in a new business context, an experiment was carried out. Two hundred and forty-one customers were tested in the cheeses department in a grocery. In half of the cases, the products were proposed with a nine-ending price (i.e. 1.99 _) whereas they were proposed with a zero-ending price (I. e.: 2.00 _) in the other cases. Results showed that nine-ending prices led to increase the mean purchase amount of the customers.
Uitgever: Asian Network for Scientific Information (provided by DOAJ)
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 47 van 66 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland