Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 24 gevonden artikelen
 
 
  Differences in Learning Facilitatory Effect of Motor Imagery and Action Observation of Golf Putting
 
 
Titel: Differences in Learning Facilitatory Effect of Motor Imagery and Action Observation of Golf Putting
Auteur: Tae-Ho Kim
Angelita Cruz
Jun-Ho Ha
Verschenen in: Journal of applied sciences
Paginering: Jaargang 11 (2011) nr. 1 pagina's 151-156
Jaar: 2011
Inhoud: ith improvements maintained in the delayed post-test. As a result of the putting movements, the AO-PP group improved further from the immediate to the delayed post-test. These results suggest that the learning facilitatory effect of cognitive intervention can be maximized when performed together with physical practice and that physical practice with action observation is more efficient than that with motor imagery. Simultaneous performance of action observation and physical practice thus appears to be the most effective practice condition, by providing a combined learning effect, which cannot be obtained by either cognitive intervention or physical practice alone.
Uitgever: Asian Network for Scientific Information (provided by DOAJ)
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 24 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland