Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 87 gevonden artikelen
 
 
  A Comparison of Quantitative and Qualitative Data from a Formative Usability Evaluation of an Augmented Reality Learning Scenario
 
 
Titel: A Comparison of Quantitative and Qualitative Data from a Formative Usability Evaluation of an Augmented Reality Learning Scenario
Auteur: Dragos Daniel IORDACHE
Costin PRIBEANU
Verschenen in: Informatica economica
Paginering: Jaargang 13 (2009) nr. 3 pagina's 67-74
Jaar: 2009
Inhoud: The proliferation of augmented reality (AR) technologies creates opportunities for the devel-opment of new learning scenarios. More recently, the advances in the design and implementation of desktop AR systems make it possible the deployment of such scenarios in primary and secondary schools. Usability evaluation is a precondition for the pedagogical effectiveness of these new technologies and requires a systematic approach for finding and fixing usability problems. In this paper we present an approach to a formative usability evaluation based on heuristic evaluation and user testing. The basic idea is to compare and integrate quantitative and qualitative measures in order to increase confidence in results and enhance the descriptive power of the usability evaluation report.
Uitgever: Inforec Association (provided by DOAJ)
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 87 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland