Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 30 van 32 gevonden artikelen
 
 
  Values to Action: Utilizing a Value Informed Decision Matrix to “Jumpstart” Dialogue and Critical Self Reflection by School Leaders on Elements Influencing Their Decision-making Process
 
 
Titel: Values to Action: Utilizing a Value Informed Decision Matrix to “Jumpstart” Dialogue and Critical Self Reflection by School Leaders on Elements Influencing Their Decision-making Process
Auteur: Valerie Storey
Thomas Beeman
Verschenen in: Journal of alternative perspectives in the social sciences
Paginering: Jaargang 1 (2009) nr. 3 pagina's 760-782
Jaar: 2009
Inhoud: This article considers the special function of values as aninfluence on school leaders decision-making. Because school leaders are required daily to make immediate decisions, personal values are generally acknowledged to be central to the field. Leaders must be informed by their values but how do they negotiate the troubled waters of value driven moral leadership in today's environment? Using a qualitative questionnaire, the authors explore the influencing values of school leaders attending an educational leadership doctoral program at a southern Ivy Leagueuniversity in the USA.
Uitgever: Guild of Independent Scholars (provided by DOAJ)
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 30 van 32 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland