Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 4 gevonden artikelen
 
 
  Strategic marketing planning in the sport
 
 
Titel: Strategic marketing planning in the sport
Auteur: THANOS KRIEMADIS
CHRISTOS TERZOUDIS
Verschenen in: Choregia
Paginering: Jaargang 3 (2007) nr. 1 pagina's 27-44
Jaar: 2007
Inhoud: The business sector has long recognized the contribution of marketing planning in the financial success. The sport sector has begun to recognize the usefulness of strategicmarketing planning as well. Many sport researchers have argued that without the improvement of strategic marketing planning activities, sport will not survive to the competitive environment of the entertainment industry. The purposes of this study are to: (a) examine the strategic marketing planning process, and (b) propose a strategic marketing planning process for the sport sector and analyze its various elements. If the sport managers follow the proposed strategic marketing planning process, they will be able to handle the complicated sport business environment and deliver higheconomic benefits.
Uitgever: Greek Center for Sport Science Research (provided by DOAJ)
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 4 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring