Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 129 van 159 gevonden artikelen
 
 
  RicanStructing the discourse and promoting school success: extending a theory of culturally responsive pedagogy for diasporicans
 
 
Titel: RicanStructing the discourse and promoting school success: extending a theory of culturally responsive pedagogy for diasporicans
Auteur: Jason G. Irizarry
René Antrop González
Verschenen in: Centro journal
Paginering: Jaargang XIX (2007) nr. 2 pagina's 37-59
Jaar: 2007
Inhoud: This article draws from research conducted with academically successful Puerto Rican students and individuals identified as exemplary teachers of this group to inform efforts to improve educational opportunities and outcomes for Puerto Ricans in United States schools. We seek to ¿RicanStruct¿ the literature regarding Puerto Rican students to include models that reflect success and hope. Finally, the article extends the theory of culturally responsive pedagogy (CRP) to DiaspoRicans in order to combat the colonial pedagogies in which many Puerto Rican students are embedded and to promote school success for all Puerto Ricans in the Diaspora.
Uitgever: City University of New York (provided by DOAJ)
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 129 van 159 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland