Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 11 van 18 gevonden artikelen
 
 
  Resolución de problemas, comprensión, modelización y desempeño: un caso con estudiantes de ingeniería*
 
 
Titel: Resolución de problemas, comprensión, modelización y desempeño: un caso con estudiantes de ingeniería*
Auteur: Zulma Gangoso
María Elena Truyol
Isabel Brincones
Alberto Gattoni
Verschenen in: Latin American journal of physics education
Paginering: Jaargang 2 (2008) nr. 3 pagina's 233-240
Jaar: 2008
Inhoud: The present work is part of a larger project aimed at refining a theoretical model for physics problems comprehension.This model takes into account the increasing abstraction and formalization necessary to achieve a solution in typicalend-of-chapter problems. An instrument has been designed on this basis to analyze written records [1, 2]. In this work,this instrument is used, together with the theoretical model, to study the solving process of one problem, as carried outby 70 students during an exam of an Engineering career in a Spanish University. Results show that students generaterepresentations of the situation posed which have varying degrees of abstraction, and that each of these constructionssignificantly correlates with the corresponding representation of high degree of abstraction. The mark given by theteaching staff grading the tests also significantly correlates with the representation of a higher degree of abstraction.
Uitgever: Instituto Politécnico Nacional, Latin American Physics Education Network
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 11 van 18 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland