Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 14 gevonden artikelen
 
 
  Teaching physics: research-based suggestions
 
 
Titel: Teaching physics: research-based suggestions
Auteur: Laurence Viennot
Verschenen in: Latin American journal of physics education
Paginering: Jaargang 2 (2008) nr. 1 pagina's 21-28
Jaar: 2008
Inhoud: How to favour a better interaction between research in physics education and practice? It is argued that this challengeis widely determined by the extent of attention given to “critical details”, that is, some fine aspects of teaching practicethat may seem unimportant at first sight although they may have important outcomes. After a first example ingeometrical optics, I discuss some possible reasons for the existence of corresponding rituals at the secondary schooland college levels. It is shown, with the topic of hot air balloons, that certain rituals in our teaching practices can evenmake physical theories seem inconsistent. Using these examples, I discuss how we might better highlight the physicalphenomena under study, and I give evidence of students’ and teachers’ reactions to the proposed changes. I concludeby considering possible actions relating to teacher training and to assessment.
Uitgever: Instituto Politécnico Nacional, Latin American Physics Education Network
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland