Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 16 van 16 gevonden artikelen
 
 
  THE LEARNING PARADOX AND THE UNIVERSITY
 
 
Titel: THE LEARNING PARADOX AND THE UNIVERSITY
Auteur: Constantin BRATIANU
Verschenen in: Journal of applied quantitative methods
Paginering: Jaargang 2 (2007) nr. 4 pagina's 375-386
Jaar: 2007
Inhoud: Universities are by their nature learning based organizations. They deliver knowledge to the students through teaching processes. Students acquire knowledge through learning processes, from their professors and from other different knowledge resources. Since learning is a fundamental process within any university, people may consider universities as being learning organizations. This is a major error, especially in the former socialist countries. The purpose of this paper is to demonstrate that the most universities are far away from being learning organizations, due to some organizational learning barriers.
Uitgever: Association for Development through Science and Education
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 16 van 16 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring