Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Importance of financial and marketing controlling
 
 
Titel: Importance of financial and marketing controlling
Auteur: Denisa Al-Zabidi
Verschenen in: Acta Montanistica Slovaka
Paginering: Jaargang 11 (2006) nr. 4 pagina's 298-304
Jaar: 2006
Inhoud: Controlling is a concept of a firm’s control orientated to results, in which are linked different responsibilities from the field of accounting, information science, coordination and control. The controlling introduces a special work with an information, it is a process of still strong overgrowing information support to own managing of the firm’s value-forming process and it is moving towards an improvement of its limitations, serves to achieve a profit and to stabilize the liquidity. In the presented article I will deal with a possibility to improve the financial and economical management in a chosen firm, mainly through controlling, during which I will lay emphasis to the financial and marketing controlling of the firm.
Uitgever: Technical University of Kosice, the Faculty of Mining, Ecology, Process Control and Geotechnologies (F BERG)
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland