Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Native English-speaking Students in Hong Kong EFL Classrooms: A Case Study
 
 
Titel: Native English-speaking Students in Hong Kong EFL Classrooms: A Case Study
Auteur: Chik, Alice
Verschenen in: Innovation in language learning and teaching
Paginering: Jaargang 2 (2008) nr. 1 pagina's 18-32
Jaar: 2008-03
Inhoud: The present study explores the learner stories of two Hong Kong English language students: a returnee student (a native speaker of English) and those of one of his local classmates (a native speaker of Cantonese). With the high level of migration from and to Hong Kong over the last 25 years, the number of children returning to Hong Kong from English-speaking countries has increased dramatically. Many of these returnee children enter the local Hong Kong education system and study English as a foreign language alongside Cantonese-speaking students. Through biographical interviews, this study investigates the complexities of the Hong Kong EFL classroom contexts and the implications on bilingual identity formation. The interview data provide insight on the negotiation of and limitations on bilingual identity formation in educational settings.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland