Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 21 van 23 gevonden artikelen
 
 
  The Role of Empirical Research in Informing Debates About the Constitutionality of School Choice
 
 
Titel: The Role of Empirical Research in Informing Debates About the Constitutionality of School Choice
Auteur: Saiger, Aaron
Verschenen in: Journal of school choice
Paginering: Jaargang 1 (2007) nr. 3 pagina's 123-144
Jaar: 2007-10-29
Inhoud: Federal constitutional law currently permits choice programs that include religious schools only if they provide parents with “genuine and independent choice”; as the leading federal case demonstrates, whether this test is satisfied is an interesting and difficult empirical question. State doctrine regarding establishment of religion can be similarly empirically informed. School choice programs must also be consistent with the education clauses of state constitutions, which require state education systems to be “public” and to meet quality baselines. Determining whether these requirements are met also raises many questions that empirical school choice research can address. doi:10.1300/J467v01n03_12
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 21 van 23 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland