Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 49 gevonden artikelen
 
 
  Best Practices for Integrating Technology and Service Learning in a Youth Development Program
 
 
Titel: Best Practices for Integrating Technology and Service Learning in a Youth Development Program
Auteur: Coe-Regan, Joann R.
O'donnell, Julie
Verschenen in: Journal of evidence-based social work
Paginering: Jaargang 3 (2006) nr. 3-4 pagina's 201-220
Jaar: 2006-11-20
Inhoud: The Long Beach YMCA Youth Institute is an innovative program that uses technology and service learning as a mechanism for promoting positive youth development while enhancing the academic and career readiness of low-income, culturally-diverse, urban high school students. This article describes the Youth Institute and identifies best practice principles for the use of technology and service learning in youth development programs. The best practice principles, based on focus group data with 170 youths, are reaching underserved and culturally-diverse youths, utilizing project-based learning for teaching technology, preparing for the workplace or higher education, involving youths in service learning, and encouraging personal growth and development.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 49 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland